субота, 22.01.2022, 12:56 -> 13:07
Извор: РТС
Да ли било ко, било шта може да нам поручи са билборда
Поруке личне природе све чешће се могу видети на београдским билбордима. Овакав вид оглашавања углавном није пракса јер фирме које се баве оваквим оглашавањем нерадо прихватају да овакве поруке ставе на билборде.
Није реклама. Један Раде је Николини посветио билборд са цитатом из Малог принца. Несвакидашњи садржај билборда привукао је пажњу људи, али како тврде стручњаци за маркетинг, овакав вид оглашавања углавном није пракса. Не зато што нема оних који би желели да своја осећања објаве јавно, већ зато што фирме које се баве оваквим оглашавањем нерадо прихватају да поруке личне природе ставе на билборде.
„Што се тиче наше пословне политике ми углавном не објављујемо такве поруке личне природе. Ипак у неким другим медијима можете видети неке рођенданске честитке, љубавне изјаве или овако неки леп цитат“, наводи Наташа Вуковић, менаџер за комуникације.
Политика зависи од компаније до компаније, а билборде у принципу може изнајмити свако правно лице. Ипак, садржај не може бити било какав.
„Сваки клијент одговара за садржај своје рекламне поруке. Наравно, ми као провајдери контролишемо техничку исправност идејних решења, али исто тако контролишемо и да ли је то решење у складу са законом о оглашавању и консултујемо се са нашим адвокатима уколико имамо неких недоумица“, додаје Вуковићева.
Покушаја злоупотребе има, али то се углавном дешава када је у питању оглашавање производа. Одобрење даје компанија која изнајмљује билборде, а правни тим детаљно проверава садржај кампање пре објављивања.
„Разумљиво је да оглашивачи желе додатно да скрену пажњу можда пласирајући провокативне поруке и утим случајевима се додатно консултујемо. Решења се коригују како би била у складу са свим важећим прописима и тек након тога се објављује“, истиче Даница Насковски, менаџер продаје рекламног простора.
Модерни вид приказивања реклама на лед дисплејима би требало да оку привуче више пажње од класичних билборда. Оно што би се можда и урезало у памћење, морало би бити провокативно. Због тога постоје ограничења.
„Било какав непримерен садржај који би био у сукобу са општеприхваћеним друштвеним нормама не сме да се нађе у етру и на лед дисплеју. Поново се враћам на то да је све прецизно дефинисано законом о оглашавању кога је неопходно да се придржавамо како оглашивачи тако и ми“, истиче Насковски.
Општинска комунална инспекција не контролише садржај поруке, већ утврђује да ли за одређени билборд постоји званично одобрење и да ли је на одобреном месту. Уколико није, налаже се уклањање.
Коментари