Читај ми!

Модна кућа „Диор“ се због фотографије нашла на удару кинеских медија и јавности

Француски модни гигант „Диор“ нашао се на мети кинеске јавности и медија због „понижавања азијских жена“, повлађивања западним стереотипима и „омаловажавања кинеске културе“, због котроверзне фотографије објављене на изложби у Шангају.

На спорној фотографија, која је била део изложбе бренда „Лејди Диор“ у Шангају, приказана је манекенка, азијског порекла у традиционалној кинеској одећи како држи „Диорову“ ташну. Медији су одмах отворили ватру због њених „сабласних очију, суморног лица и украса за нокте у стилу династије Ћинг“.

Иако из модне куће није објављено званично саопштење у вези контроверзне фотографије, у модном часопису Бизнис оф фешн је објављено да је спорна фотографија уклоњена са изложбе. Наводно, „Диор“ је фотографију уклонио и са кинеске друштвене мреже Веибо.

Слика чији је аутор кинески фотограф Чен Ман, изазвала је гнев медија и гнев јавности. Међутим, очигледно није било позива на бојкот бренда.

У уводнику од понедељка под насловом „Да ли овако изгледају жене у Азији у 'Диоровим' очима?“, Бејџинг дејли је приметио да та слика чини да се кинески потрошачи осећају непријатно.

Аутор уводника критикује Мана због „додворавања бренду и естетским мерилима западног света“.

Упозоравајући да су и бренд и фотограф „отишли предалеко“, и лист Чајна воменс њус, објавио је у среду уводник у којем се тврди да „је очигледна намера да се поружне Кинескиње и понизи кинеска култура“.

„И поново је ... из 'Диорове' фотографије у стилу духова, због које се јавност осећа непријатно, лако видети 'гордост и предрасуде' неких западних брендова у њиховој естетици и култури“, наводи лист, који води Федерација жена Цела-Кина.

У међувремену, Глобал тајмс примећује да би „овакве контроверзе могле да представљју деликатну ситуацију“ за „Диор“ и друге светске брендове – за које је огромно кинеско тржиште луксузне робе један од највећих извора прихода. Лист наводи да је кинеска јавност постала „све осетљивија“ на начин представљања и третмана Кинеза и кинеске културе од стране страних компанија.

Истичући да су кинески корисници друштвених медија тражили од компаније и фотографа да објасне своју намеру, бројни медији су такође истакли како су неки корисници интернета похвалили фотографију као одступање од типичних стандарда лепоте у земљи, које често карактерише „светла кожа и велике очи“.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 22. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње