четвртак, 18.11.2021, 20:45 -> 20:58
Извор: РТС, RT
Модна кућа „Диор“ се због фотографије нашла на удару кинеских медија и јавности
Француски модни гигант „Диор“ нашао се на мети кинеске јавности и медија због „понижавања азијских жена“, повлађивања западним стереотипима и „омаловажавања кинеске културе“, због котроверзне фотографије објављене на изложби у Шангају.
На спорној фотографија, која је била део изложбе бренда „Лејди Диор“ у Шангају, приказана је манекенка, азијског порекла у традиционалној кинеској одећи како држи „Диорову“ ташну. Медији су одмах отворили ватру због њених „сабласних очију, суморног лица и украса за нокте у стилу династије Ћинг“.
Иако из модне куће није објављено званично саопштење у вези контроверзне фотографије, у модном часопису Бизнис оф фешн је објављено да је спорна фотографија уклоњена са изложбе. Наводно, „Диор“ је фотографију уклонио и са кинеске друштвене мреже Веибо.
Слика чији је аутор кинески фотограф Чен Ман, изазвала је гнев медија и гнев јавности. Међутим, очигледно није било позива на бојкот бренда.
У уводнику од понедељка под насловом „Да ли овако изгледају жене у Азији у 'Диоровим' очима?“, Бејџинг дејли је приметио да та слика чини да се кинески потрошачи осећају непријатно.
Аутор уводника критикује Мана због „додворавања бренду и естетским мерилима западног света“.
Упозоравајући да су и бренд и фотограф „отишли предалеко“, и лист Чајна воменс њус, објавио је у среду уводник у којем се тврди да „је очигледна намера да се поружне Кинескиње и понизи кинеска култура“.
„И поново је ... из 'Диорове' фотографије у стилу духова, због које се јавност осећа непријатно, лако видети 'гордост и предрасуде' неких западних брендова у њиховој естетици и култури“, наводи лист, који води Федерација жена Цела-Кина.
У међувремену, Глобал тајмс примећује да би „овакве контроверзе могле да представљју деликатну ситуацију“ за „Диор“ и друге светске брендове – за које је огромно кинеско тржиште луксузне робе један од највећих извора прихода. Лист наводи да је кинеска јавност постала „све осетљивија“ на начин представљања и третмана Кинеза и кинеске културе од стране страних компанија.
Истичући да су кинески корисници друштвених медија тражили од компаније и фотографа да објасне своју намеру, бројни медији су такође истакли како су неки корисници интернета похвалили фотографију као одступање од типичних стандарда лепоте у земљи, које често карактерише „светла кожа и велике очи“.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар