Стара планина један од најстаријих паркова диносауруса на свету?

Природњачки центар Србије у Свилајнцу, институција од националног значаја, планира и апсолутно подржава истраживања фосилних остатака диносауруса на Старој планини, наводи директорка центра Ирена Дубравац.

Дубровац је новинарима поводом Дана Природњачког центра истакла да су преговори око пројекта истраживања у току и да они, као научна институција, апсолутно стоје иза тога да треба подржати истраживаче и научнике у том послу на Старој планини.

Оценила је да Србија има велико наслеђе из праисторије које је недовољно откривено и неистражено. Према студији Завода за заштиту природе Србије из 2001. године, „постоји реална могућност да је Стара планина један од најстаријих паркова диносауруса на свету“.

У студији, у коју је Танјуг имао увид, стоји и да су на овој планини откривени „јединствени трагови диносауруса стари најмање 250 милиона година“.

„Проналазак фосилних трагова текодоната јединствен је у овом делу Европе, али и у свету“, стоји у студији и наглашава да се „намеће озбиљна потреба да се то изузетно значајно фосилно подручје прогласи Националним парком диносарија“.

У Природњачком центру у Свилајнцу, који је отворен прошле године, налази са стална изложбе „Свет диносауруса“. Реч је о палеонтолошкој поставци коју чини седам скелета различитих врста диносауруса, који на јединствен начин дочаравају период мезозоика, објаснила је Дубравац. Све скелетне реплике рађене су по узору на оргиналне фосиле у Универзитету „Лајден“ у Холандији.

Глава најпознатијег тираносоуруса је најбоље урађена реплика која је апсолутно верна оргиналу и направљена је на по калупу последњег ископаног тираносауруса, додала је Дубравац.

уторак, 20. август 2024.