Читај ми!

Реклама која је расплакала и поделила Британце

Одјеци артиљеријске паљбе, војници збијени једни уз друге у рову – сцена у божићној реклами која је многим Британцима измамила сузе, док је друге шокирала, нагнавши их да затраже њено повлачење.

Рекламни филм ланца самоуслуга „Сензбери“, у трајању од 3 минутa и 40 секунди, приказује божићно примирје 1914, када су војници обеју зараћених страна на неколико сати престали да се убијају како би заједно, на ничијој земљи, прославили хришћански празник.

Реклама је изазвала жустру дебату о томе да ли је прикладно коришћење осетљивих догађаја из националне историје у комерцијалне сврхе, посебно у тренутку када земља обележава 100-годишњицу почетка Првог светског рата.

„Прилично храбро од 'Сензберија' и сасвим неприкладно“, сматра Лесли Халам који на Универзитету у Ланкастеру предаје психологију маркетинга.

Велике божићне рекламе постале су традиција у Великој Британији, прилика за компаније да свој бренд урежу у мозак потрошача. Ови мини-блокбастери, обично су препуни љупких створења и мале деце, али свакако не војника у рововима.

Због „Сензберијеве“ рекламе најмање 240 жалби стигло је на адресу Агенције за контролу стандарда оглашавања (АСА) од људи који сматрају да се рат не може користити у рекламне сврхе.

Оно што највише иритира критичаре је „умивени“ приказ рововског рата у реклами. У чланку објављеном у Гардијану, писац Ели Фог наводи да реклама представља акт непоштовања према једном трагичном историјском догађају.

„Да ли бисмо се идућег Божића радовали реклами која приказује дирљиву сцену у којој јеврејско дете и хендикепирани малишан размедњују поклоне за Божић и Хануку у 'Аушвицу', на путу за гасну комору?“, пита се Фог, додајући да не види неку већу моралну разлику.

„Сензбери“ је очигледно желео да искористи интересовање нације за Велики рат. Само је овог месеца пет милиона људи посетило изложбу 888.246 црвених керамичких цветова мака, у знак сећања на жртве крвавог четворогодишњег сукоба.

„Сензберијева“ реклама, која се одвија у снежној, блаженој атмосфери, уз звуке хорске песме Тиха ноћ, отпеване на енглеском и немачком, заправо слави чоколадицу од чије се продаје финансира помоћ ратним ветеранима.

Да ли ће реклама бити и колико успешна остаје да се види, али је „Сензбери“ несумњиво успео да привуче пажњу јавности.

Број коментара 12

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. јул 2024.
37° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару