среда, 25.12.2013, 09:04 -> 00:17
Астероид зауставио највећу машину на свету?
„Берта“, највећа и најмоћнија машина за копање тунела, заглавила се у подземљу Сијетла. Наишла је на нешто што инжењери за сада називају само „Предметом“. Нагађа се да је у питању џиновска стена из Леденог доба, или можда тело мафијаша у армираном бетону, а не искључује се могућност постојања „подземног НЛО-а“ или астероида.
Највећа и најмоћнија машина за копање тунела заглавила се у подземљу америчког града Сијетла, јер је наишла на нешто што инжењери за сада називају само „Предметом“.
Машина названа „Берта“, дугачка 100 метара, висока колико петоспратница и с посадом од 20 људи, наишла је на 15 метара испод површине тла - где копа тунел за подземну деоницу ауто-пута, на „нешто“ што не успева да савлада још од шестог децембра.
Инжењери и геолози „на невиђено“ нагађају да би то могла да буде џиновска, необично тврда стена коју је ту оставио глечер на крају Леденог доба, пре 17.000 година.
Али има и других теорија - од тога да је ту у армираном бетону тело мафијаша Џимија Хофе, несталог 1975. године, до тога да је машина наишла на „подземни НЛО“ или астероид, док историчари кажу да је ту негде у лучком приобаљу, у 19. веку, натоварен теретни воз, и то читав, с локомотивом на челу, потонуо у тада мочварно тло.
Већ скоро три недеље екипе радника се непрекидно смењују како би припремиле терен да се бар завири испред чела „кртице“ и види шта ју је зауставило.
Проблем је што, уз растресено ископане стене и земљу, треба да се избаци огромна количина воде која продире из океана, и воде коју „Берта“ под високим притиском пумпа пред свој ротациони секач да би му олакшала рад док пробија тунел пречника већег од 17 метара, и облаже га бетонским плочама.
Међутим, после три недеље инжењери су поставили рок до петка, 27. децембра за ту операцију, а ако она не успе, помињу копање вертикалног тунела, с нивоа улице, да би неко сишао испред бушеће главе машине и утврдио на шта је наишла.
Сложено провлачење кроз Сијетл ауто-пута 99 који са северозапада САД иде на север Канаде, коштаће 3,1 милијарду долара, од чега је за тунел 1,3 милијарде, а требало би да буде завршено крајем 2015. године.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 12
Пошаљи коментар