Откривена планета осам пута већа од Јупитера

Научници су успели детаљније да истраже џиновску планету „MOA-2011-БЛГ-322“, за коју тврде да је осам пута већа од Јупитера. Занимљива чињеница је да око своје звезде, која је три пута мања од наше, кружи на четири пута већој удаљености Земље од Сунца, што би могло да пољуља досадашње теорије о настанку планета.

Међународни тим астронома успео је детаљније да истражи огромну планету која је још 2011. године први пут откривена. Названа је „MOA-2011-БЛГ-322“, а већа је од Јупитера око осам пута.

Имајући у виду да је запремина највеће планете Сунчевог система 1.321 пута већа од Земље, онда се види о коликом свемирском „камену“ је реч.

Откривена планета кружи око звезде удаљене 25.000 светлосних година од Земље, која је и три пута мања од нашег Сунца.

Џиновска планета откривена је помоћу гравитационих сочива. Прву светлост „MOA-2011-БЛГ-322“ видели су астрономи из Јапана, Новог Зеланда, Пољске и Израела још 2011. године, али тек сад су дошли до закључка какву планету су запазили.

Према добијеним подацима, ова планета кружи око своје звезде на удаљености четири пута већој од удаљености Земље од Сунца.

Уколико заиста толико велика планета кружи око звезде на том растојању, многе тренутне теорије о настанку планета, научници сматрају, нису тачне.

петак, 16. август 2024.