петак, 26.06.2020, 23:06 -> 23:58
Извор: Ројтерс
Fejsbuk popustio pod pritiskom oglašivača, uvodi nova pravila
Kompanija Fejsbuk je saopštila da će početi da označava sadržaj za koji smatra da ima značaj za javnost, a koji krši pravila te društvene mreže, kao i objave o glasanju.
Portparolka Fejsbuka je potvrdila da nova politika te mreže znači da će na objavu Donalda Trampa o glasanju poštom biti dodat link, kojim se označava da je prekršeno neko pravilo Fejsbuka. Tviter je još ranije počeo da označava takve objave.
Fejsbuk se u poslednje vreme našao na udaru jer nije reagovao na zapaljive objave Trampa.
"Nijedan političar neće biti izuzet od ovih promena koje uvodimo", poručio je Mark Zakerberg u Fejsbuk objavi.
"Više puta godišnje ostavimo sadržaj koji inače krši našu politiku, ako interes javnosti nadilazi rizik od štete. Često, kada vidimo da je govor političara u javnom interesu, i istovremeno medijski izveštaji to prenose, smatramo da bi ljudima generalno trebalo da bude omogućeno da ih vide na našim platformama.
Uskoro ćemo početi da obeležavamo sadržaj koji ostavljamo jer se smatra da ima važnost vesti, tako da ljudi mogu da znaju kada je to slučaj. Dozvolićemo ljudima da dele taj sadržaj i da ga osude, kao što radimo sa drugim problematičnim sadržajem, jer je to važan deo rasprave o tome šta je prihvatljivo u našem društvu - ali dodaćemo napomenu kako bi znali da sadržaj koji dele možda krši našu politiku", piše u Zakerbergovoj objavi.
Zakerberg je najavio i da će zabraniti oglase u kojima se navodi da su određene grupe ljudi zbog svoje rase, religije, seksualne orijentacije ili porekla pretnja po bezbednost i zdravlje.
Fejsbuk unosi promene nakon bojkota pod nazivom "Zaustavite mržnju zbog profita", koju su pokrenule određene grupe koje se bave građanskim pravima nakon smrti Džordža Flojda, kako bi se izvršio pritisak na kompaniju da reaguje u slučaju govora mržnje i lažnih informacija. Tokom te kampanje, traženo je od firmi da se ne oglašavaju na društvenim mrežama u julu.
Vrednost Fejsbukovih deonica opala je za više od osam odsto, a Tvitera za sedam odsto kada je "Unilever PLC" objavio da će prestati da se reklamira na Fejsbuku, Instagramu i Tviteru do kraja godine zbog govora mržnje tokom kampanje u SAD.
Više od 90 oglašivača, među kojima i "Honda", "Motor kompani limited" i "Ben i Džeri", su se pridružili kampanji bojkota.
Jedan od glavnih oglašivača Fejsbuka "Prokter end Gembl" je najavio da će ponovo razmotriti platforme na kojima se oglašava i prestati da plaća za oglase na mestima gde naiđe na govor mržnje.
Коментари