Читај ми!

Vučić posle vežbe "Drina 2024" u Gučevu: Vojni rok za muškarce bio bi 75 dana, za žene dobrovoljan

Predsednik Aleksandar Vučić prisustvovao je taktičkoj vojnoj vežbi "Drina 2024" u Gučevu, u okviru posete Podrinju. Vučić je sa predstavnicima Vojske razgovarao o vraćanju redovnog vojnog roka koji bi za muškarce trajao 75 dana, dok bi za žene bio dobrovoljan, kao i da bi mogao da bude uveden za oko godinu dana. Predsednik je prethodno najavio da će 15. decembra biti otvorena brza saobraćajnica Šabac– Loznica u dužini od 54,5 kilometara. Istakao je i da je doneta odluka da se obezbedi dodatnih milijardu evra za izgradnju regionalnih i lokalnih puteva u celoj zemlji.

Aleksandar Vučić, tokom drugog dana posete Podrinju, izjavio je da će građani od Loznice do Beograda moći da stignu maksimalno za sat i 10 minuta.

"Izgleda čudesno, završavamo do Svetog Nikole. Otvaramo brzu saobraćajnicu 15. decembra", najavio je Vučić.

Podsetio je da je ranije završen auto-put Ruma–Šabac i da se sada završava brza saobraćajnica do Loznice i naglasio da azerbejdžanska kompanija Azvir odlično radi svoj posao.

"Hvala Azvirtu, koji zaista fantastično radi. Radnici svuda vredno rade. Mi sve finansiramo. Moje iskustvo govori, u poslednjih 12 godina, da je to  jedna od dve najbolje kompanije koje rade na našim projektima. Oni treba da rade i deonicu brze saobraćajnice Slepčević–Badovinci. Imaćemo i auto-put Kuzmin – Sremska Rača kada uspemo da rešimo probleme sa Turcima, što je 19 kilometara auto-puta ka Bijeljini i to sve ubrzano završavamo", rekao je Vučić.

"Dodatnih milijardu evra za regionalne puteve"

Predsednik Srbije je izjavio je da je nakon jučerašnjeg sastanka državnog vrha, doneta odluka da se obezbedi dodatnih milijardu evra za izgradnju regionalnih i lokalnih puteva u celoj Srbiji.

"Mi smo juče u teškoj borbi sa (ministrom) Sinišom Malim i Sašom Stevanovićem iz Ministarstva finansija, uspeli da pronađemo dodatne izvore za naredne četiri godine, po 250 miliona evra za regionalne i državne puteve za celu Srbiju – dodatnih milijardu evra. To je strašno dobra vest za ljude u Srbiji, to znači da će gotovo svuda, u svakom delu Srbije, ljudi videti ogroman napredak u izgradnji i rekonstrukciji i obnovi puteva", rekao je Vučić.

Objasnio je da je to vezano samo za lokalne i regionalne puteve. 

U obilasku sa predsednikom su i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, gradonačelnik Šapca Aleksandar Pajić i predstavnici azerbejdžanske kompanije Azvirt.

Radovi na brzoj saobraćajnici

Most u naselju Štitar, dužine 584 metra, nalazi se na osmom kilometru brze saobraćajnice i predstavlja najduži most na deonici. Objekat je fundiran na 130 šipova, a broj stubova na kojima se proteže rasponska konstrukcija iznosi 38.

Završeni su svi betonski radovi i u sklopu njih je ugrađen 17.260,91 kubni metar betona, 2.673,84 tona armature i 249,96 tona kablova za prednaprezanje. 

U toku je izvođenje zaštitnog premaza betonskih površina i pešačkih staza, kao i izravnavajućeg sloja asfalta na levoj konstrukciji. 

U narednom periodu izvodiće se radovi na postavljanju pešačke i elasto-odbojne ograde, postavljanju stubova rasvete, kao i radovi na završnom sloju asfalta.

Na deonici radi 470 radnika, vozača i inženjera. Brza saobraćajnica Šabac–Loznica, ukupne je dužine 54,58 kilometara.

U izgradnji je 53,88 kilometara, budući da je prilikom otvaranja prve i druge deonice otvoren i deo treće deonice u dužini od 700 metara, kao veza sa petljom Drenovac.

Na deonici Šabac–Loznica projektovano je 13 mostova, 17 malih mostova-propusta, 16 nadvožnjaka i četiri denivelisane raskrsnice u Majuru, Slepčeviću, Petlovači i Prnjavoru.

Izvode se radovi duž cele trase u punom profilu (na Šabačkom i Lozničkom delu), do sada je ugrađeno oko 5.120.000 metaka kubnih  materijala (97,5 odsto od ukupne količine) u konstrukciju nasipa. 

Asfaltiranje prvog sloja asfalta izvršeno je u dužini od 89,4 kilometra (leva plus desna traka), 89 km asfalta drugog sloja asfalta (leva plus desna traka)  i 62 km habajućeg završnog sloja asfalta (leva plus desna traka), što ukupno iznosi oko 355.000 tona ugrađenog asfalta.

Izvode se, takođe, radovi na izgradnji mostovskih konstrukcija, od ukupno 46 objekata, kompletirani su radovi na izgradnji 44, dok su u toku radovi na dva objekta.

Montirano je 105 kilometara elasto-odbojne i sedam kilometara žičane ograde.

Povezivanje sa zapadnom Srbijom

Deonicom od Rume do Šapca, sa mostom preko Save, građani Mačve i Srema dobili su saobraćajnu vezu s tim delom zemlje, a brzom saobraćajnicom od Šapca do Loznice, ovaj kraj imaće bolju vezu sa zapadnom Srbijom i Republikom Srpskom.

Ovaj značajan infrastrukturni projekat približava Mačvu, Loznicu i Podrinje sa Novim Sadom i Beogradom, gde će se od Loznice do Šapca stizati za 30 minuta, od Šapca do Beograda novoizgrađenim auto-putem stiže se za 40 minuta, što znači da će se od Loznice do Beograda stizati za sat i 10 minuta.  

Petlja Ruma spaja auto-put Ruma–Šabac sa budućim Fruškogorskim koridorom, kao i sa postojećim auto-putem E-70 Beograd–Šid. 

Izgradnjom Fruškogorskog koridora, koji će se "naslanjati" na ovaj projekat, od Rume do Novog Sada, stizaće se za 20 minuta.

U prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, 14. oktobra 2023. godine svečano je otvoren i pušten u javni saobraćaj auto-put od Rume do Šapca sa mostom preko Save, ukupne dužine 24,6 km (deonice 1, 2).

Vučić do 8. septembra boravi u Podrinju gde će obavljati sve državničke poslove, ali i posetiti nekoliko opština u tom kraju i razgovarati sa građanima. 

уторак, 26. новембар 2024.
14° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње