уторак, 25.02.2025, 14:00 -> 17:18
Аутор: Ана Манојловић
Analogija – Andreja Pavlović: Da li škole gube decu ili deca gube škole?
Šta će biti sa školskom godinom, da li će deca moći da nadoknade propušteno i kakva nam je škola zaista potrebna pitanja su za nosioca priznanja „Prosvetitelj“ profesora Andreju Pavlovića
Andreja Pavlović je jedan od finalista prestižne nagrade "Prosvetitelj", a nedavno je boravio u Dubaiju kao jedan od 50 najboljih nastavnika iz celog sveta. Takmičio se na jednom od najvećih svetskih skupova nastavnika i učio od najboljih. Iskustvo iz Dubaija donelo mu je, kaže, važna saznanja o tome kako se obrazovanje razvija u svetu.
"Upoznao sam nastavnike iz više od 90 zemalja, razmenjivali smo ideje i iskustva. Video sam kako funkcionišu škole u razvijenim obrazovnim sistemima i shvatio da svi imamo slične probleme – od motivacije nastavnika do potrebe za reformama", kaže profa.
Nastavnik matematike i informatike u osnovnoj školi u Smederevu, kaže da trenutni štrajk nije samo borba za poboljšanje uslova u prosveti, već i podrška studentima koji su odlučili da ostanu u zemlji i bore se za bolje društvo.
Kako funkcionišu škole u doba štrajka?
S obzirom na to da se štrajk odvija u različitim oblicima – od skraćenih časova do potpune obustave nastave – postavlja se pitanje kako će deca nadoknaditi propušteno gradivo. Pavlović veruje da će prosvetni radnici naći način da ne ugroze obrazovanje dece, ali i da održe solidarnost sa studentima.
On kaže da je zaista i dalje nejasno i teško tačno odrediti koje škole rade u punom kapacitetu, a koje su u nekoj vrsti obustave rada.
Ko najviše gubi?
Roditelji su zabrinuti da deca mogu previše da se opuste i izgube kontinuitet u učenju, dok profesori istovremeno osećaju veliku odgovornost prema svojim učenicima. "Najveći problem je ako deca počnu da gube osećaj pripadnosti školi. Nastavnici moraju da nađu balans između borbe za bolje uslove i potrebe svojih učenika", upozorava Pavlović.
Pavlović ne veruje da će đaci izgubiti školsku godinu: "Postoje različite metode nastave, možemo skratiti određene delove gradiva, pronaći način da nadoknadimo propušteno. Ne smemo dozvoliti da izgube motivaciju."
Koje su promene potrebne u prosveti
Pavlović ističe da je neophodna reforma obrazovnog sistema: "Deca imaju previše predmeta, previše ocena, previše pritiska. Moramo da napravimo da škola bude mesto gde će deca rado dolaziti, a ne mesto stresa".
Pavlović smatra da bi odluke o školi i reformi trebalo da donose oni koji su makar nekada sedeli u učionici : "Ako ne budemo ulagali u nastavnike, u obrazovanje i u znanje, onda ne možemo očekivati bolju budućnost. Onda nam deca neće bežati samo iz škola, nego i iz zemlje.
Na kraju razgovora u Analogiji, Pavlović je podelio citat koji ga inspiriše: "Kakvo god da je pitanje, odgovor je obrazovanje".
Zašto nije odustao od prosvete, kako izlazi na kraj sa svim problemima u učionici i van nje i šta misli kako će se sve ovo što se dešava u društvu završiti poslušajte na @analogija-podkast.
Коментари