субота, 22.02.2025, 20:36 -> 20:44
Извор: Делeз Србија
"Delez Srbija": Mi smo poslednja karika u lancu snabdevanja, mogućnost da utičemo na cene je ograničena
Rast troškova podriva napore da se snize maloprodajne cene, saopštio je "Delez Srbija", navodeći povećanje cena energije i transporta, povećanje troškova rada, povećanje troškova sirovina za proizvode.
Kompanija "Delez Srbija" saopštila je da je u prethodnom periodu u javnosti plasiran niz neistinitih podataka i konfuzija oko marži, prihoda, profita i cena, koji su, kako tvrde, doveli u zabludu deo građana.
"Nepravedno, naša industrija i mi kao kompanija smo izdvojeni, stigmatizovani i okrivljeni za visoke cene. Razumemo i delimo nezadovoljstvo kupaca koje proizilazi iz rasta cena. Ali mi smo samo poslednja karika u lancu snabdevanja hranom i u tom smislu imamo mogućnost, ali ograničenu, da na njih utičemo", ističe "Delez Srbija".
Navode da 94 odsto prosečne maloprodajne cene isplaćuju drugima, i to: dobavljačima za robu koju od njih kupuje (59 odsto), državi za PDV (14 odsto), zaposlenima za zarade (10 odsto) i za naknadu svih ostalih troškova (11 odsto).
Iz "Deleza" tvrde da su samo od početka 2025. godine smanjili redovne cene za 732 artikla, povećali asortiman privatnih robnih marki na 2.700 artikala, a čije su redovne cene u proseku 20 odsto niže od onih za proizvođačke robne marke, kao i da su povećali za 1.274 broj artikala na akcijskim cenama u odnosu na isti period prošle godine.
Takođe, dodaju da je značajan broj dobavljača izrazio spremnost da doprinese korekciji cena u okviru svojih mogućnosti.
"Naše ukupne napore da snizimo maloprodajne cene podriva rast troškova, čemu i građani svedoče u svakodnevnom životu. Na dinamiku cena u prodavnicama uticali su brojni faktori, uključujući povećanje cena energije i transporta, povećanje troškova rada, povećanje troškova sirovina za proizvode (kao što su kakao i kafa)", navodi se u saopštenju, koje potpisuje Izvršni odbor "Delez Srbija".
"Delez Srbija" poziva sve koji utiču ili učestvuju u lancu snabdevanja na saradnju, kako bi cene bile što niže za kupce, jer je to zajednička odgovornost.
Коментари