Читај ми!

Otvorena deonica Moravskog koridora duga 30 kilometara; Vučić: Građani od sutra u devet sati mogu auto-putem do Vrnjačke Banje

Otvoreno još 30 kilometara Moravskog koridora, od Kruševca do Vrnjačke Banje. Novom deonicom auto-puta građani će moći da putuju od sutra ujutru u devet sati. Na toj saobraćajnici završeno je 60 kilometara od Pojata, a uporedo se radi na preostala 54 kilometra do Preljine. Otvaranju deonice prisustvovao predsednik Aleksandar Vučić.

Od danas će se od Kruševca do Vrnjačke Banje stizati novom saobraćajnicom. Biće to novih 30 kilometara Moravskog koridora.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće otvaranju deonice Kruševac – Trstenik – Vrnjačka Banja na auto-putu E-761.

Dužina celog Moravskog koridora je 112 kilometara, a kako je ranije najavljivano, kompletan auto-put biće završen do kraja 2025, tačnije tada će biti završena i poslednja deonica od Vrnjačke Banje do Adrana. Kompletnom izgradnjom koridora povezaće se 500.000 ljudi, jer će na njegovoj trasi biti Kraljevo, Kruševac, Vrnjačka Banja i Trstenik.

To će biti najmoderniji i prvi digitalni auto-put u našoj zemlji, jer će duž njegove trase biti postavljeni optički kablovi i digitalna oprema koji će omogućiti besplatan bežični internet i najmoderniji sistem upravljanja saobraćajem. Od postojećih auto-puteva u Srbiji je širi za 1,6 metara.

Trenutno je za saobraćaj otvoreno 28 kilometara koridora i to deonice od Pojata do Makrešana i od Makrešana do Koševa kod Kruševca. Moravski koridor povezaće tri okruga: Rasinski, Raški i Moravički, sa koridorima 10 i 11, odnosno spajaće auto-puteve Miloš Veliki i Beograd–Niš. Moravski koridor čine tri deonice: Pojate–Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac–Adrani dužine 53,88 kilometara i Adrani–Mrčajevci–Preljina dužine 30,66 kilometara.

Radovi na izgradnji Moravskog koridora – auto-puta od Pojata do Preljine su počeli polovinom decembra 2019. ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, kada je najavljeno da će ceo auto-put biti gotov za četiri godine.

Tokom izgradnje koridora ranije je najavljeno i da će biti regulisan tok Južne Morave i njenih pritoka u dužini od 68 kilometara. Auto-put je projektovan za brzinu do 130 kilometara na sat, imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.

Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel–Enka 5. decembra 2019. potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predviđeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.

недеља, 22. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње