Читај ми!

Otvara se nova trasa Moravskog koridora - Kruševac će biti priključen na auto-put

U aprilu je završena prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana. Danas u 15 sati se za saobraćaj otvara još 10,9 kilometara auto-puta do Koševa. Kruševac i Rasinski okrug tako se najmodernijim auto-putem povezuje sa Koridorom 10.

Za saobraćaj se danas otvara još 10,9 kilometara auto-puta od Makrešana do Koševa na Moravskom koridoru. Od 15 sati vozači će moći da koriste ovu saobraćajnicu u punom kapacitetu. Ukupna dužina prve deonice od Pojata do Koševa je 27,6 kilometara.

Za Kruševljane, ali i sve ostale, vožnja će biti znatno bezbednija. Koristiće se manje vremena za putovanje, a i potršnja goriva će biti manja.

Auto-put je projektovan za brzinu od 130 kilometara na čas. Kolovozi su široki 11,5 metara i to ga svrstava u najšire auto-puteve u Srbiji.

Leonid Vuković, šef projekta Moravski koridor navodi da su izgrađene dve denivelisane raskrsnice - Kruševac istok i Kruševac zapad. Izgrađeno je i četiri mosta, četiri nadvožnjaka i jedan podvožnjak. Ukupna dužina je preko 551 metar.

U okviru radova na hidrotehničkom uređenju izgrađena su dva objekta, odbrambeni nasip kod Kruševca dužine 8,1 kilometar i obalna utvrda u Koševima dužine blizu 800 metara, koja će osigurati stabilnost trupa auto-puta i štitiće ga od erozivnog dejstva Zapadne Morave.

"Ono što je bio najveći izazov u izgradnji konkretno ove deonice od Makrešana do Koševa jeste prouzrokovano činjenicom da se desni kolovoz auto-puta se poklapa sa lokacijom bivše severne obilaznice oko grada Kruševca, odnosno državnog puta prvog B reda broj 23, gde smo morali saobraćaj privremeno da izmestimo na ove privremene devijacije, dok su se istovremeno u neposrednoj blizini izvodili radovi na izgradnji samog auto-puta", navodi Vuković.

Digitalni uređaji na Moravskom koridoru

Duž ove deonice postavljeni su digitalni uređaji koji će prikupljati informacije o stanju na putevima koje su veoma bitne za učesnike u saobraćaju kao što je broj automobila, vremenske prilike. One će se preko posebnog softvera prosleđivati signalizacijom ili samim uređajima u automobilima novije generacije.

Ovi uređaji biće postavljeni i duž cele trase Moravskog koridora od Pojata do Preljine u ukupnoj dužini od 112 kilometara.

Na trasi koridora se intenzivno radi, trenutno je angažovano blizu 4.000 ljudi i preko 1.500 putarskih građevinskih mašina i transportnih sredstava.

Leonid Vuković, šef projekta Moravski koridor navodi da je veliki broj objekata već završen.

"Trenutno najveći napredak imamo na deonici od Koševa ka Vrnjačkoj Banji i od Adrana ka Preljini. Veliki broj objekata je već završen. Na deonici od Adrana do Preljine, na primer, radovi na izgradnji nasipa, auto-puta su praktično završeni, tu slede radovi na izgradnji kolovozne onstrukcije. Od Koševa ka Trsteniku mi već na oko 2 kilometara auto-puta imamo izveden asfalt u dva sloja, takođe, u okviru radova na hidrotehničkom uređenju se u zoni Trstenike izvode radovi na izgradnji odvodnog nasipa, dok se u zoni Mrčajevca izvode radovi na izgradnji novog kolektora za Zapadnu Moravu", navodi Vuković.

Putarina će se naplaćivati od 1. januara 2024. godine.

субота, 16. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње