Читај ми!

Počela rekonstrukcija pruge Niš-Dimitrovgrad

Rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad počela je jutros radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra, rekao je Nenad Stanisavljević iz Infrastrukture “Železnica Srbije”.

Za nešto više od sat vremena, od jutros kada je započeta rekonstrukcija i modernizacija železničke pruge Niš-Dimitrovgrad, uklonjeno je prvih sedam polja postojećeg, starog koloseka ukupne dužine 175 metara, izjavio je Nenad Stanisavljević.

Stanisavljević je izjavio da je realizacija projekta počela jutros u osam časova radovima na deonici otvorene pruge između železničkih stanica Staničenje i Pirot, dugoj oko sedam i po kilometra.

Kako je precizirao, radovi su počeli od izlaza iz stanice Staničenje prema ulazu u stanicu Pirot.

"Vrednost ugovora 169,7 miliona evra, rok tri i po godine"

Prema Stanisavljevićevim rečima, deonica Staničenje - Pirot je prva faza radova u okviru rekonstrukcije i modernizacije pruge Sićevo - Dimitrovgrad, u dužini od 86 kilometra i ona obuhvata građevinske i pripremne radove za elektrifikaciju i signalizaciju, kao i elektrifikaciju ove deonice.

"Vrednost ugovora za modernizaciju pruge Sićevo - Dimitrovgrad iznosi oko 169,7 miliona evra, a rok za završetak ovog posla je 1.276 dana, odnosno tri i po godine", dodao je Stanisavljević.

Stanisavljević je naveo da će se na pruzi najpre izvoditi radovi na rekonstrukciji građevinske infrastrukture, a po njihovom završetku radovi na elektrifikaciji i ugradnji savremenih signalno - sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja.

Samo gradilište, kako je istako, podeljeno je na dve deonice, i to Prosek (Sićevo) - Staničenje i Staničenje – Dimitrovgrad.

Stanisavljević je precizirao i da je zbog složenosti i velikog obima posla, deonica Staničenje - Dimitrovgrad podeljena na tri poddeonice, i to na Staničenje-Pirot, Pirot-Sukovo i otvorenu prugu Sukovo-Dimitrovgrad, uključujući i stanice Pirot i Sukovo.

"Putnički saobraćaj se ne odvija, teretni u terminima kada deonica bude otvorena"

Naveo i da će se radovi između Staničenja i Pirota odvijati u terminima od 36-očasovnih zatvora koloseka na ovoj pruzi.

"Putnički železnički saobraćaj između Niša i Dimitrovgrada se ne odvija, dok će teretni funkcionisati u terminima kada ova deonica pruge bude otvorena za saobraćaj", naglasio je Stanisavljević.

Prema njegovim rečima, za projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Sićevo - Dimitrovgrad izabrani izvođač radova predstavlja konzorcijum firmi koji predvodi bugarska kompanija "Trace group hold plc", a u kome su još i "Consorzio armatori ferroviari s.c.p.a" i "Start - Engineering JSC".

Stanisavljević podseća da se ovaj projekat finansira iz kredita Evropske investicione banke (EIB) i budžeta Srbije, kao i iz donacije Investicionog okvira za zapadni Balkan (WBIF).

Projekat rekonstrukcije i modernizacije železničke pruge Niš - Dimitrovgrad, kako dodaje, obuhvata rekonstrukciju, modernizaciju i elektrifikaciju postojeće pruge Niš - Dimitrovgrad, zatim izgradnju nove, jednokolosečne, elektrificirane obilazne pruge oko Niša u dužini od oko 22 kilometra, kao i modernizaciju signalnih i telekomunikacionih sistema za celokupan projekat.

Ova pruga je izgrađena 1886/1887. godine i decenijama nije bila u potpunosti rekonstruisana, pa su vozovi na većem broju mesta saobraćali smanjenim brzinama između 10 i 30 kilometara na sat.

уторак, 05. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње