Читај ми!

Vučić: Deo auto-puta do Pakovraće gotov najverovatnije do Nove godine

Predsednik Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji auto-puta od Preljine do Požege i najavio da bi deonica "Miloša Velikog" od Preljine do Pakovraće mogla da bude gotova već do Nove godine. Izgradnja obilaznice oko Gornjeg Milanovca, koja je deo pristupne saobraćajnice od petlje Takovo na auto-putu "Miloš Veliki" do Gornjeg Milanovca, počela je u prisustvu Vučića.

"Ovo je slika današnje Srbije – napretka i brzine kojom Srbija napreduje i gradi. Ovo je važna deonica (do Pakovraće) i svejedno je da li će biti gotova za 10 dana, dve nedelje ili mesec ili mesec i po. Nije ni važno, jer se na ovo čekalo decenijama", rekao je Aleksandar Vučić.

Istakao je da će se Čačak konačno rešiti saobraćajnih problema i gužvi, pošto je ceo saobraćaj na tom pravcu išao kroz grad.

"Toma (Momirović) će za Novu godinu biti ovde, ako ne bude otvoreno. Nema odlaska u Monin hotel na Zlatiboru ili u Beogradu, samo se smejte", poručio je Vučić ministru Momiroviću.

Dužina deonice od Preljine do Požege, na kojoj rade kineski izvođači, duga je 30,9 kilometara, a od Preljine do Pakovraće oko 12 kilometara.

Puštanjem u saobraćaj deonice do Pakovraće više se neće stvarati gužve na naplatnoj rampi u Preljini, što je sada slučaj.

Ambasadorka Kine Čen Bo izrazila je zadovoljstvo što će deonica puta Preljina–Pakovraće biti završena, kako je rekla, za 10 dana, do dve nedelje, dodajući da se nada da će i cela deonica Preljina–Požega biti završena što pre.

Kako je rekla, treći put sa predsednikom Vučićem obilazi gradilište deonice auto-puta Preljina–Požega, što, kaže, ukazuje na značaj tog projekta za Srbiju, koji je jedan najtežih saobraćajnih projekata do sada.

Čen je navela i da je kineska kompanija CRBC naišla na velike poteškoće u izgradnji ove deonice, ali su kineski inženjeri i radnici uložili maksimalne napore kako bi savladali sve poteškoće, uz podršku srpskih partnera.

Rok za izvođenje radova je 36 meseci. Radovi su počeli u maju 2019. godine, a njihova vrednost je 450 miliona evra.

Deonica Preljina–Požega je nastavak projekta izgradnje auto-puta Beograd – Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara.

Tri deonice od Preljine do Požege  

Auto-put Preljina–Požega je podeljen na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara.

Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Projektovana je i izgradnja tunela "Laz" od 1.750 metara.

Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgrađena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lučanima i most preko reke Bjelice.

Auto-put od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd–Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH.

Deonica Preljina–Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga – Moravički i Zlatiborski, i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije već i za regionalno povezivanje. 

Počeli radovi na obilaznici oko Gornjeg Milanovca 

Predsednik Vučić poručio je, na početku radova na izgradnji obilaznice oko Gornjeg Milanovca, da niko ne može da zaustavi Srbiju na putu razvoja i napretka. 

"Onima koji misle da imaju pravo i da mogu i imaju snage da zaustave Srbiju na putu razvoja i napretka, želim da poručim – Srbiju da zaustavite ne možete. Mene možete, ali Srbiju ne. Srbija je nepovratno krenula u budućnost, brzim i snažnim koracima", poručio je Vučić. 

Predsednik je kazao, citirajući Džordža Bernarda Šoa, da je napredak nemoguć bez promene i da oni koji ne mogu da promene svoje mišljenje, ne mogu ništa ni da promene.

Predsednik je kazao da pojedini misle da su male stvari kada se gradi recimo 10 kilometara novog puta, ne shvatajući koliki životni značaj ima za Gornji Milanovac i ceo takovski kraj to što će biti izgrađana obilaznica, koja je deo pristupne saobraćajnice od petlje Takovo na auto-putu "Miloš Veliki" do Gornjeg Milanovca.

Dodao je da će građani Gornjeg Milanovca moći kada budu imali tu vezu za sat vremena lagane vožnje da stignu do Beograda.

"U Miloševom kraju su uvek ljudi poštovali marljivost i one koji vredno rade i siguran sam da će ove radnike, koji će danonoćno činiti sve što mogu, pomagati i poštovati", rekao je Vučić i izrazio uverenje da građani tog kraja jedva čekaju da dobiju taj put.

Napomenuo je da će Milanovčani imati čistiji vazduh, jer više neće prolaziti kroz njihovo mesto oko 1.500 kamiona dnevno.

Takođe, novi put će puno značiti i za privredu i novu industrijsku zonu u Gornjem Milanovcu.

"Već smo dosta ulagali u Milanovcu, a treba da uradimo još dosta toga, rekonstrukciju i dogradnju milanovačke bolnice u vrednosti od 25 miliona evra, zatim škole 'Desanka Maksimović' i da uradimo novi vrtić, za šta je ukupno potrebno oko 10 miliona evra. Ostaje nam da gradimo i vodovodne kapaciteta do Rudnika", naveo je predsednik.

Kaže da je kada je jutros išao ka Gornjem Milanovcu preko Jajinaca i Resnika, video da su kineski izvođači ubrzali radove na izgradnji oblaznice oko Beograda i zahvalio im na tome, jer je to jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata.

Zamolio ih je da ubrzaju radove i u Gornjem Milanovcu i što pre završe taj projekat.

Da se zahvalimo Milošu Obrenoviću na svemu što je činio za našu zmelju i zbog toga ćemo ulagati u turističke kapacitete, kako bi taj ustanički kraj postao mesto okupljanja ljudi, poručio je Vučić.

Napomenuo je da taj deo zemlje ne sme da bude siromašan i dodao da je pre u Gornjem Milanovcu, 2012. godine, prosečna plata bila 302 evra, a da je sada 498 evra i da je treba još podići, kako ne bi bila ispod republičkog proseka, već iznad, jer to zaslužuju Milanovčani.

Vučić je prethodno tokom obilaska gradilišta najavio da će izgradnja obilaznice oko Užica i tunela Kadinjača krenuti već u maju naredne godine, a kasnije i obilaznica oko Požege.

Kazao je da će se pored kraka auto-puta ka Užicu, graditi i auto-put ka Višegradu, ka Dugoj Poljani i Crnoj Gori.

Govoreći o obilaznici oko Gorenjeg Milanovca, Vučić je rekao da sada građani Milanovca ako hoće da idu za Čačak, moraju da se vrate do Takova da bi se uključili na auto-put "Miloš Veliki" i da će to biti ispravljeno.  

Rok za završetak 2023. godina

Ugovor za izvođenje radova na deonici dugoj 30 kilometara, od čega je 9,4 kilometra samo obilaznica oko Gornjeg Milanovca, potpisali su 12. novembra u Predsedništvu Srbije ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, predstavnici "Puteva Srbije" i kineske građevinske kompanije "Power Construction Corporation of China". 

Rok za završetak je 2023. godina, a predsednik Opštine Gornji Milanovac Dejan Kovačević istakao je da je ovo najveća investicija u toj lokalnoj samoupravi u poslednjih 60 godina.

Naveo je da je Opština završila eksproprijaciju 97 odsto zemljišta na trasi, tako da su radovi mogli da počnu odmah po potpisivanju ugovora.

Obilaznica će rasteretiti Gornji Milanovac od teretnog saobraćaja, ali i otvoriti razvojnu perspektivu, jer je uz obilaznicu 30 hektara zemljišta namenjenog za novu industrijsku zonu.

Obilaznica podeljena na dve poddeonice 

Buduća obilaznica je duga 9,4 kilometra i podeljena na dve poddeonice.

Prva od Tenka do Klatičeva, dužine 4,7 kilometara, podrazumeva gradnju potpuno nove saobraćajnice sa svim vrstama zemljanih radova, usecima, zasecima i nasipima.

Druga poddeonica, dužine 4,7 kilometara, od Klatičeva do Takova, podrazumeva rekonstrukciju postojećeg državnog puta na kome će biti izgrađena četiri mosta i jedan nadvožnjak.

Očekuje se da će na ovom delu puta biti 220.000 kubnih metara useka, 70.000 kubika nasipa i oko 20.000 kubnih metara ojačanja tla.

Goran Petrović, direktor preduzeća "Mostovi", koje je podizvođač, rekao je da će biti izgrađene značajne inženjerske armiranobetonske konstrukcije, ukupne dužine oko 600 metara, dve inženjerske konstrukcije od armirane zemlje i jedna velika inženjerska konstrukcija dužine 340 metara od armiranobetonskih šipova i geosidara.

Saobraćajnica će imati dve vozne trake, za svaki smer po jednu, ukupne širine kolovoza 6,5 metara.

Petrović je dodao da će zbog vrlo teškog terena, na dužini od 740 metara, gde je nagib oko devet odsto, biti izgrađena traka za spora vozila, širine tri metra.

петак, 15. новембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње