sreda, 05.02.2020, 08:50 -> 11:47
Izvor: RTS
Autor: Ružica Vranjković
Nemačke kompanije zainteresovane za srpske puteve
EU vidi koridore 10 i 11 kroz Srbiju kao ključni deo putne i železničke mreže celog regiona. Za investiranje u srpsku saobraćajnu infrastrukturu, veoma su zainteresovane nemačke kompanije iz transportnog sektora. To je poručeno sa konferencije "Modernizacija u sektoru transporta, logistike i saobraćajne infrastrukture u Srbiji i Crnoj Gori" koju je organizovala Nemačko-srpska privredna komora sa nemačkim Ministarstvom za privredu i energetiku.
Nemačke kompanije žele da ulažu u srpsku transportnu infrastrukturu. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture čak 23 projekta označilo je prioritetnim. Polovina je za unapređenje železničkog saobraćaja, pet projekata je za drumski a ostali poslovi namenjeni su razvoju plovnog i vazdušnog transporta.
Dragan Simović, član UO Nemačko-srpske privredne komore, ističe da takvi projekti nude mogućnost nemačkim kompanijama da predstave svoja rešenja i na srpskom tržištu.
"Zbog svog geografskog položaja Srbiju često nazivaju 'Kapijom Evrope'. Dva važna evropska koridora – Dunavski koridor 7 i međunarodni Koridor 10 spajaju se na teritoriji Srbije i pružaju izvrsnu povezanost sa Zapadnom Evropom i Bliskim istokom", kaže Simović.
Ocenjuju da svi gradovi Jugoistočne Evrope imaju slabu saobraćajnu infrastrukturu, a istovremeno se suočavaju sa ubrzanim rastom broja stanovnika, sve većim brojem vozila i zagađenjem.
Zato je neophodan održiv energetski efikasan transport.
Beograd i "koncept budućnosti" u Minhenu
Urlih Vild, direktor GMBH i kordinator programa Ministarstva za ekonomiju i energetiku Nemačke, napominje da Beograd ima probleme kada je u pitanju funkcionisanje saobraćaja i da se u to lično uverio.
"Dobar primer je Minhen, koji ima takozvani 'koncept budućnosti' u oblasti javnog prevoza, a cilj je smanjenje individualnog prevoza", ističe Vild.
Nemačka vlada preko GIZ-a već podržava izradu takvih saobraćajnih rešenja u Beogradu, Kruševcu i još nekoliko gradova.
Bojana Ristanović, koordinator za urbanu mobilnost GIZ-a Srbije, navodi da se u Pirotu trenutno radi studija o mogućnostima parkiranja, dok se u Šapcu rade smernice za biciklističke staze.
"Bajina Bašta i Vrbas su se takođe izdvojili u oblasti održive urbane mobilnosti. Takođe imamo sa njima saradnju", ističe Ristanovićeva.
Najavljeno je da će Nemačka realizovati više od 150 projekata u 94 zemlje, a transport je upravo među prioritetnim oblastima za ulaganja.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 2
Pošalji komentar!!!
Samo međunarodni put sa Rumunijom, odnosno Temišvar-Vršac-Beograd ne postoji! U letnjoj sezoni kroz Vršac prođe preko 5mil Rumuna ka Grčkoj, a zapitajte se kuda prolaze zimi svi koji idu na Kop!
Kruševac uber alles
Ima li ikakvog racionalnog opravdanja što je uređenje saobraćaja u Kruševcu izdvojeno kao prioritet odmah znad beogradskog, iako postoje veći i u saobraćajnom smisl značajniji gradovi od Kruševca (Novi Sad, Niš, Kragujevac, Leskovac, Subotica, Zrenjanin, Pančevo, Čačak, Novi Pazar i Kraljevo)?