Napredak srpskih železnica poslednje tri godine

Izvršni direktor Zajednice evropskih železnica i infrastrukturnih kompanija, Libor Lohman, tokom razgovora sa generalnim direktorom "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljubom Jevtićem, pozitivno je ocenio aktivnosti koje Železnice Srbije realizuju i najavljene investicije u železničku infrastrukturu.

Lohman je pohvalio napore srpskih železnica i istakao da se u odnosu na poslednje tri godine vidi izuzetan napredak i investiranje u infrastrukturu i unapređenje usluga, kao i pomak koji je sve bliži evropskim standardima.

Jevtić je ukazao da je Vlada Srbije u proteklom periodu posvetila izuzetno veliku pažnju železnici i železničkoj infrastrukturi, saopštile su "Infrastrukture železnice Srbije".

"To se najbolje vidi po činjenici da je vrednost radova u ovom trenutku u železničku infrastrukturu dve milijarde evra, a planirano je ulaganje Vlade Srbije još dodatnih milijardu evra", kazao je Jevtić.

On je istakao da je najveći projekat koji se radi u ovom trenutku pruga za velike brzine Beograd - Subotica - granica sa Mađarskom i da je ona podeljena na tri deonice, od kojih se dve finansiraju iz kineskog, a jedna iz ruskog kredita.

Jevtić je Lohmana upoznao i sa drugim projektima modernizacije koji su realizovani u proteklom periodu, poput pruga Rakovica - Resnik i Beograd - Pančevo, kao i obnove 112 kilometara pruge na Koridoru 10 i 77 kilometra na barskoj pruzi između Resnika i Valjeva.

Jevtić je najavio da do kraja godine treba da budu raspisana dva tendera iz kredita Evropske investicione banke za deonicu prve faze pruge Niš- Dimitrovgrad i za prugu od Beograda do Male Krsne.

Ukazao je na poslove koje "Infrastruktura železnica Srbije" finansira iz sopstvenih sredstava i dodao da je zbog toga za poslednjih šest meseci broj laganih vožnji smanjen sa 300 na 150 kilometara pruga u Srbiji, a da će do kraja godine biti završen remont tri regionalne pruge ukupne dužine 250 kilometara, što ukupno nije urađeno za proteklih 25 godina.

Jevtić je kazao da je način finansiranja tekućeg održavanje pruga u Srbiji isti kao i u EU, sa jednom razlikom koja je u visini finansijskih sredstava.

"Održavanje se finansira iz ugovora sa operaterima, a koristi se i materijal dobijen prilikom modernizacije pruga na koridorima, koja se finansira iz međunarodnih kredita", dodao je Jevtić.

Čelnici CER-a i "Infrastrukture železnice Srbije" razgovarali su i o aktivnostima koje naša kompanija preduzima sa ciljem povećanja bezbednosti na putnim prelazima u Srbiji.

Nakon sastanka, Lohman je obišao i železničku stanicu Beograd Centar u Prokopu, gde ga je direktor "Beogradčvora" Milutin Milošević upoznao sa projektom Beogradskog železničkog čvora i posebno izgradnjom, kapacitetima i budućim razvojem železničke stanice Beograd Centar u Prokopu.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. децембар 2024.
5° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње