Železnički Koridor 10 – novi "put svile" ka Evropi

Kineska kompanija "Si-Si end Si" započela je obnavljanje železničkog čvorišta Resnik. Posao vredan 23 miliona evra trebalo bi da bude gotov za godinu dana. Kinezima se više žuri nego nama, kažu projektanti, jer će železnički Koridor 10 biti novi "put svile" ka Evropi. Kinezi koriste većinom našu radnu snagu i donose nove informacione tehnologije.

Si-Si end Si je prva kineska kompanija koja radi na železnici, a biće ih još, kažu u CIP-u koji je glavni projektant svih deonica na Koridoru 10.

29728094
29728094 Pripremio Dragan Milutinović

Kinezi su zaintresovani za radove na pruzi iz dva razloga – da bi se van Kine obrnuo kapital i dobila referenca za radove u Evropskoj uniji i da bi se putni pravac od Pirejske luke do Budimpešte što pre završio jer im je ta pruga potrebna za transport robe.

Za nekoliko nedelja počinje i izgradnja dvokolosečne pruge od Beograda do Budimpešte za brzine do 200 kilometara na čas.

"Brzina do 200 kilometara na čas optimalna je brzina za Koridor 10 za prevoz robe. To bi trebalo da balkanske države usvoje kao standard, a da Evropska unija pomogne kreditima", kaže direktor CIP-a Milutin Ignjatović. 

Kinezi su doneli dosta novina u projektovanju i izgradnji. Procedure koje su nekada trajale godinama oni svode na nekoliko meseci. Vreme se štedi i na projektovanju i na izvođenju radova jer se njima žuri.

Prvo veliko železničko čvorište Resnik je bitno jer se tu račva Koridor 10 – jedan krak ide ka Crnoj gori, a drugi ka Makedniji i Grčkoj. Međutim, i prigradski železnički saobraćaj dobiće novi komfor.

"Naravno, rekonstrukcija će obuhvatiti i stanice, dižu se peroni na visinu od 50 centimetara, takođe na dve stanice Kijevo i Resnik rekonstruisaćemo perone", kaže Vladimir Lalić, glavni projektant pruge Resnik–Kijevo.

Kineska ulaganja u inostranstvo prošle godine dostigla su 207 milijardi dolara, što je 28 milijardi više od američkih investicija.

Kineska državna kompanija "Kem Čajna" kupila je za 46 milijardi dolara švajcarsku "Singentu", jednu od najvećih agrohemijskih kompanija, čime je stekla jednu od vodećih uloga u svetskoj industriji hrane.

Do 31. oktobra 2016. godine investitori iz Kine su kupili 58 nemačkih kompanija, što je za 19 više nego tokom cele 2015. godine. Možda se i ovim podacima krije tajna zašto Kinezi žure da naprave prugu kroz Srbiju, kažu u CIP-u.

Broj komentara 0

Pošalji komentar

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Zaključano: Otključajte povlačenjem strelice u desno ...
nedelja, 06. april 2025.
7° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom