недеља, 31.07.2016, 19:30 -> 19:51
Извор: РТС
Otpremnine u "Fijatu" i do 14.000 evra
"Fijatovu" fabriku u Kragujevcu napustilo je oko 700 radnika, nakon što je poslovodstvo najavilo ukidanje jedne proizvodne smene. Odmah po isplati otpremnina bivši zaposleni počeli su da planiraju kako da utroše novac. Iako je mnogima najprimamljivija potrošnja, ekonomisti preporučuju pokretanje privatnog biznisa.
Nakon 24 godine provedene u "Zastavi" i šest u "Fijatu", Gordana Vasiljević odlučila je da postane preduzetnik. Tako će, nakon što izmiri stara dugovanja, od ostatka novca, najverovatnije, pokrenuti privatni posao.
"Prvo jedan kratki odmor i malo da razmislim šta bih mogla sa tim ovcem. Neki sitni biznis, nešto tako. Imam sve i svašta u glavi, videću još nisam tačno odlučila", kaže Gordana Vasiljević.
Posao u "Fijatu" Goranu Petroviću bio je prvo zaposlenje. Međutim, zbog malo godina staža, dobio je i skromniju otpreminu, pa se nada poslu kod drugog poslodavca.
"Mogu da vozim kamion, taksi i mogu da biram nekoliko poslova šta ću da radim. Trenutno planiram da odmorim jedno deset dana", kaže Goran.
U zavisnosti od godina provedenih u fabrici otpremine se kreću od četiri do 14 hiljada evra.
Ekonomisti savetuju radnicima da novac ulože u privatne poslove. U nedavno osnovanom "Centru malog biznisa" već nude pomoć onima koji žele da osnuju svoje firme.
"U toku su intenzivne aktivnosti u cilju utvrđivanja mogućnosti da se jedan broj 'Fijatovih' radnika uposli u nekim drugim referentnim sistemima, kao što je 'Simens', iz kog već postoje najave da bi oko 60 ljudi na ovaj način moglo biti uposleno", kaže predsednik Regionalne privredne komore Kragujevac Predrag Lučić.
Predsednik Samostalnog sindikata "FCA" Srbija Zoran Marković, kaže da novac koji je dat zaposlenima je jedan brejk od šest do sedam meseci kako bi oni mogli da prežive, dok se ne dogodi otvaranje nekog novog autokomponetaša ili neke nove fabrike u Kragujevcu.
"Fijat" su uglavnom napustili radnici za kraćim radnim stažom, a oni koji su ostali nastaviće proizvodnju 22. avgusta.
Iako je "Fijat" i dalje najveći srpski izvoznik, svoju poziciju na tržištu može da sačuva jedino sa novim modelom, na šta već godinama ukazuju i ekonomisti i sindikati. To je, uostalom, bio i jedan od predloga tokom razgovora sa vrhom kompanije u Torinu.
Osim u fabrici automobila, zbog smanjenja obima posla, radna mesta napustilo je i nekoliko stotina radnika u kooperantskim kompanijama.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 1
Пошаљи коментар