Kineska luka na Dunavu, čeka se studija izvodljivosti

Jedan od ugovora koji će biti potpisan u prisustvu srpskog i kineskog predsednika tiče se i kineske luke na Dunavu. Time bi se konkretnije definisale namere kineskih partnera da ulažu u taj deo Beograda.

Nova luka trebalo bi da se gradi uzvodno od Pupinovog mosta na levoj obali Dunava. Pre godinu dana sa kineskom firmom "CIE Holdings" potpisan je memorandum koji je omogućio izradu studije opravdanosti tako da će uskoro biti poznato koji kapaciteti su potrebni, koliko je sredstava potrebno za realizaciju projekta i koliko novih radnih mesta.

"Čim bude gotova studija izvodljivosti krenuće se u izradu prostornog plana, koji će biti osnov za druge planske akte, radiće se projektna dokumentacija i ja se nadam da će i fizička gradnja na terenu krenuti u narednih nekoliko godina. U svakom slučaju nije ideja da se kroz kredite gradi ovakav objekat, već da se koriste svi modeli koji su primenjivi u razvijenim zemljama i da se tako objekat završi i da se tako efikasno i gazduje takvim objektom", rekao je Rade Obradović iz Ministarstva građevinarstva.

"CIE holdings" je kompanija iz Hongkonga, specijalizavana za razvoj projekata, investicije, i rešenja u oblasti zaštite životne sredine i obnovljivih izvora energije.

Ulažu i u istraživanja i proizvodnju nafte, izgradnju elektrana. Na projekat izgradnje luke nemaju ekskluzivno pravo, tako da, s obzirom na želju Kineza da pojeftine i olakšaju prevoz robe do evropskih zemalja,  ne iznenađuje interesovanje i drugih firmi za izgradnju Luke.

Milutin Ignjatović iz CIP-a kaže da je kineskoj strani interesantno da CIP isprojektuje i prilaz od Beograda do Zemuna. "Napravili bismo petlju kojom bi se skretalo ispod auto-puta i dolazilo do luke, a sa druge strane napravio bi se odeljak i prelazio bi se most Zemiun-Borča", objasnio je Ignjatović.

Izgradnjom Pupinovog mosta skraćeno je vreme putovanja, a luka će dodatno doprineti razvoju infrastrukture i privući nove investitore u ovaj deo Beograda.

"Prednosti su što će dolaskom luke biti izgrađena infrastruktura, i još neke pristupne saobraćajnice. Neka mana je što ćemo priobalje, koje može da se iskoristi na drugi način iskoristiti za to", ističe Nikola Jovanović iz Udruženja Leva obala Dunava.

Dunavom se godišnje preveze blizu 50 miliona tona robe od čega je oko jedna petina iz Srbije i to će se povećavati u narednim godinama, zato se planira i izgradnja terminala za pretovar šljunka, peska i sličnih materijala kod Krnjače a ukoliko se ukaže potreba razmatraće se i izgradnja takvog terminala na obali Save.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 01. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом