"Krtice" stižu u Beograd – početak radova na metrou sledeće godine, prve vožnje 2030.
U Vladi Srbije potpisan je i treći ugovor za izgradnju prve linije beogradskog metroa. Sistemom šinskog prevoza u glavnom gradu, sa dogradnjom i rekonstrukcijom Beogradskog železničkog čvora, napokon bi trebalo da započne brži i efikasniji javni prevoz Beograđana, poručuju iz Vlade, kao i da je Beograd sve bliži realizaciji višedecenijskog projekta.
Sledeće godine počeće prvi građevinski radovi, a očekuje se da će u maju 2026. krenuti kopanje tunela na prvoj liniji – TBM mašinama, poznatijim kao krtice.
Dve TBM krtice zaroniće u maju 2026. kod Belih voda i Karaburme, a izroniće kod Sajma, očekuju nadležni. Najavljuju da će se Beogradskim metroom od Makiša do Pančevačkog mosta, na trasi prve faze prve linije, Beograđani voziti od 2030. Ugovor potpisan sa kompanijom Pover Čajna – vredan je 720 miliona evra, a rok za realizaciju je 45 meseci plus dve godine.
"Sa 'Pauer Čajnom' imamo ugovor o građevinskim radovima na izgradnji metroa, a sa kompanijom 'Alstom' imaćemo ugovor za izgradnju sistema i isporuku vozova. Sa kompanijom 'Alstom' će taj ugovor biti za celu prvu fazu linije 1, a sa 'Pauer Čajnom' smo zbog građevinskih radova i specifičnosti ovu fazu 1 podelili smo na ova četiri dela'', naveo je direktor JKP ''Beogradski metro i voz'' Andreja Mladenović.
Lot 1, potpisan u septembru, odnosio se na geološka istraživanja i pripremu projektne dokumentacije za naručivanje TBM mašina, krtica za kopanje tunela, što se očekuje u februaru 2025, preko "Pauer Čajne", kako bi, kažu u Beograd stigle sredinom 2026. kada bi i krenulo kopanje tunela.
''Za ovaj projekat, TBM mašina je najneophodnija i samo tako možemo da završimo ceo ovaj projekat i zato sam već dao instrukcije mojim ljudima da počnu radove kako u Kini tako i ovde. Moram da naglasim da su bezbednost i kvalitet prioritet ovog projekta i 'Pauer Čajna' će održati svoje obećanje'', poručio je predstavnik kompanije ''Pauer Čajna'' Han Džiping.
Početak prvih građevinskih radova očekuje se sledeće godine, i to na depou Makiško polje, izgradnjom šest objekata i dve nadzemne deonice važnih za funkcionisanje sistema. U međuvremenu, nastavlja se sa projektovanjem.
"Potpisivanje ovog sporazuma još je jedan dokaz naše posvećanosti da izgradnja prve faze linije 1 metroa budu realizovane u najkraćem mogućem roku i verujemo da će ovaj projekat zaista doneti dugoročne koristi, ne samo našem gradu, već i celokupnoj republici Srbiji. A ovaj Lot 2 prve faze linije 1 beogradskog metroa, koji danas potpisujemo, osigurava brzu i efikasnu vezu između udaljanih delova grada", ističe ministar za javna ulaganja, v. d. ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Darko Glišić.
Početkom sledeće godine očekuje se početak pregovora za prvu fazu druge linije beogradskog metroa, od Bežanijske kose do Savskog trga, a u narednih nekoliko nedelja, najavljuju iz beogradskog metroa, treba da bude izabran projektant i treće linije.
Коментари