Pešačka staza preko Save – nova budućnost za Stari železnički most
Šine na prilazu Starom železničkom mostu su uklonjene, a mašine rade na uređivanju priobalja u neposrednoj blizini konstrukcije. Uskoro će započeti rekonstrukcija najstarijeg mosta u Beogradu.
Stari železnički most, izgrađen 1884. godine, bio je i rušen i obnavljan čak četiri puta. U dva navrata, tokom Prvog i Drugog svetskog rata, most je rušila srpska i jugoslovenska vojska, dok ga je neprijatelj obnavljao. Tokom povlačenja, neprijatelj je ponovo rušio most, a Srbija i Jugoslavija su ga iznova obnavljale.
Konstrukcija Starog železničkog mosta pokazuje vidljive znake oštećenja od rđe, a drvena pešačka staza postavljena preko pragova ne uliva poverenje u bezbednost.
Poslednji voz je preko ovog mosta prošao pre šest godina, kada je zatvorena Glavna železnička stanica u Beogradu. Od tada su u javnosti kružile razne ideje o njegovoj sudbini – od rušenja do rekonstrukcije i proširenja radi uvođenja tramvajskog saobraćaja.
Na kraju je odlučeno da most postane pešačka veza između dve obale Save i nova gradska atrakcija. Gradski urbanista Marko Stojčić najavio je da rekonstrukcija počinje 2025. godine.
"Biće zadržan u svom postojećem arhitektonskom obliku. Dodatni elementi koji će biti integrisani uključuju vidikovce, odmorišta, zelenilo, lepo osvetljenje i prostor prilagođen pešacima. To je jedan od najzanimljivijih arhitektonskih poduhvata za naredni period", izjavio je Stojčić.
Na most će se izlaziti kroz novi park koji će biti deo budućeg šetališta, a povezivaće Topčider i Bulevar vojvode Mišića sa Novim Beogradom.
"Finansiranje je obezbeđeno iz sredstava Republike Srbije kroz ugovor sa ‘Beogradom na vodi’. S obzirom na to da se most nalazi u okviru projekta, ima smisla da bude deo funkcionalne celine koja će kasnije biti regulisana kroz potpisani plan", rekao je Stojčić.
Plan je da rekonstrukcija Starog železničkog mosta bude završena do međunarodne izložbe Ekspo, 2027. godine.
Коментари