Читај ми!

Kargo transport - u Srbiji sve značajniji prevoz robe železnicom

Kargo transport intermodalnim kontejnerima ima ogroman značaj za privredu svake zemlje. Otvaranje privatnih i izgradnja državnih intermodalnih terminala pruža Srbiji priliku za veći transport dobara i povećanje trgovinske razmene sa drugim zemljama. Resorno ministarstvo obećava veća ulaganja u infrastrukturu za transport robe železnicom.

Jeftinije, brže, ekološki prihvatljivije i količinski nenadmašno – prevoz dobara železnicom dobija na sve većem značaju i u Srbiji.

"Svako unapređenje saobraćajnih veza olakšava trgovinu. Saobraćajne veze su krvotok globalne ekonomije s druge strane železnički transport je jedan od ekološki prihvatljivijih transporta uz određene preduslove", kaže generalni direktor "Milšpeda" Nebojša Krivokuća.

Ističe da je strateško opredeljenje "Milšped grupe" da se prebaci na zelenu logistiku i jedna od stvari na kojoj se radi je prelazak na železnički intermodalni transport.

I iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture napominju da će ubuduće više pažnje dati kargo saobraćaju.

Poboljšanje stanja železničke infrastrukture

"To je budućnost Srbije, mi smo tranzitna zemlja i možemo mnogo više da zaradimo na kargo saobraćaju", kaže resorni ministar Goran Vesić.

Uslov za razvoj železničkog kargo transporta je poboljšanje stanja železničke infrastrukture i propusne moći pruga. Ulaganje u modernizaciju srpske železnice doprinelo je većem interesovanju privatnih kompanija.

"U poslednje vreme veliki su zahtevi iz mnogo evropskih zemalja, a pogotovu iz Kine, prema srpskom tržištu koje se brzo razvija. Uvideli smo mogućnosti kargo železničkog transporta i zato smo počeli da investiramo. Srbija je deo Evrope i tu je veliki potencijal, to sada razvijamo i povezujemo u našu mrežu", kaže zamenik izvršnog direktora "Metrans grupe" Martin Kubek.

Imajući u vidu da sve privatne kompanije u kargo saobraćaju, rade na njegovom poboljšanju, Vesić ističe da je vreme i da državna kompanija radi dobro.

"Tu smo sada imali neke promene, došla je nova direktorka (Srbije kargo) tako da ja očekujem da ćemo uz partnera koga ćemo naći, uz to da većinsko vlasništvo ostane državno, moći da podignemo naš domaći kargo i da budemo konkurentni da uđemo i u projekte u regionu i da se napravi simbioza sa drugim kargo preduzećima u regionu", navodi Vesić.

Studija razvoja Saobraćajnog fakulteta

Saobraćajni fakultet radi studiju razvoja kargo železničkog saobraćaja sa predlogom gde treba da se grade intermodalni terminali u Srbiji. Nakon njenog usvajanja na sednici Vlade, ta studija biće plan razvoja i izgradnje intermodalnih terminala u zemlji.

"Srbija je za nas raskršće, ima stratešku poziciju, naši vozovi koji dolaze iz Turske ili luke u Rijeci, prolaze kroz Srbiju, dolaze ovde u Inđiju i nastavljaju našom mrežom ka Budimpešti. Realno gledajući, moramo da prođemo kroz Srbiju iz nekoliko različitih pravaca i zato je ona interesantna i važna na toj evropskoj ruti", napominje Martin Kubek.

Ukupna dužina pruga normalnog koloseka kojim upravlja "Infrastruktura železnice Srbije“ je 3.350 kilometara, od čega je elektrificirano više od trećine, ali to je i dalje ispod evropskog proseka. Na mreži pruga ima 749 službenih mesta, od čega je 700 stanica za prijem i otpremu putnika i robe, kao i šest železničkih čvorova, od čega su četiri velika.

недеља, 20. октобар 2024.
11° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи