Читај ми!

Poginulo više od trideset motociklista od početka godine – prebrza vožnja, bez kacige

Od početka godine trideset četvoro motociklista izgubilo je život u saobraćaju. Uzrok je uglavnom prebrza vožnja, bez zaštitne opreme. Doprinosi i nedostatak iskustva, s obzirom na to da je najviše poginulih imalo između 18 i 35 godina.

U letnjim mesecima ne prođe dan, a da bar jedan motor ne bude oboren. Od početka godine bilo je gotovo 900 saobraćajnih nezgoda, u kojima su učestvovali dvotočkaši.

Prema statistici najviše stradaju novopečeni vozači zbog svojih ili tuđih grešaka.

"U prvih 13 dana u ovom mesecu, pet je poginulih vozača motocikala. Najviše poginulih je mladih vozača koji su u prvih 10 godina vožnje. Od 34 poginula na motociklima ili u saobraćajnim nezgodama sa motociklima, 60 odsto je koristilo zaštitnu opremu i kacigu, što je poražavajuće", kaže Slaviša Lakićević, načelnik Saobraćajne policije.

Loša procena i reakcije ostalih učesnika u saobraćaju, motocikliste ostavljaju bez prostora i vremena.

"Kod motociklista uvek fali za izbegavanje jedan metar, sekund i najmanje jedan komad zaštitne opreme koji je uglavnom u motociklu jer ih mrzi da ga stave,vrućina im je ili je oprema kod kuće. Bolje je da vam bude toplo u opremi, nego da ležite u Urgentnom centru i da vas hladi klima-uređaj", ističe dr Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motociklista. 

Šta je rešenje

Za crnu statistiku, kaže, odgovorni su svi koji se bave saobraćajem, putevima i propisima.

Agencija zato apeluje da se putevi bolje održavaju, putni prelazi oboje neklizajućim materijalima, ali i da se sva prevozna sredstva na dva točka prepoznaju kao ranjiva i ugrožena kategorija učesnika u saobraćaju.

"Osnovni problem bezbednosti saobraćaja u celom svetu, pa i u Srbiji je neshvatanje ozbiljnosti koje saobraćaj nosi. Ljudi olako ulaze u saobraćaj, dozvoljavajući opasne situacije svesno ili nesvesno. Saobraćajne nezgode i posledice sa pogibijama i teškim povredama, javljaju se kada je nešto nelogično i kada se nešto ne odvija po onome kako je propisano", navodi prof. dr Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta.

U jednom su saglasni svi – rešenje je podizanje svesti, kao i intenzivnije obuke kako bi se uticalo na stavove mladih pre nego što postanu vozači motocikala.

уторак, 05. новембар 2024.
3° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње