Читај ми!

Zahtev da se ograniči cena najjeftinije avio-karte, da li letenje za 20 evra postaje prošlost

Francuska vlada je predložila minimalnu ujednačenu cenu avio-karata za sve kompanije, kako bi se eliminisala mogućnost niskotarifnih letova. I Britanci i Švajcarci su se složili da nije više izvodljivo kupovati karte koje koštaju 10 ili 20 evra, a sve pravdaju prevelikim brojem takvih letova, što ugrožava životnu sredinu.

Glavni i odgovorni urednik specijalizovanog sajta za vazduhoplovsto Tango siks Petar Vojinović kaže da odluka o ujednačavanju minimalne cene avio-karte ne znači kraj jeftinih letova.

“Dakle, postoji nekoliko kategorija jeftinih letova. Oni ultra jeftini, koji su pre svega vezani kao u svakoj poslovnoj aktivnosti za promocije. Nikada vi, pa čak ni u loukosterima, ne dobijate toliko jeftine letove koliko su oni reklamirani, jer su oni rezervisani za jedan mali procenat onih koji su najbrži", rekao je Vojinović u Jutarnjem programu RTS-a.

Navodi i da je u Francuskoj već aktuelna priča oko zabrane kraćih letova unutar Francuske, koji mogu da budu obavljeni železnicom, u trajanju do dva i po sata.

Ideja je da to doprinese smanjenju emisije štetnih gasova, ali to je, kaže Vojinović, kontroverzno. Napominje da avijacija jeste veliki zagađivač vazduha, ali da u odnosu na neke druge "prljavije industrije" nije najveći.

"Hajde da karikiramo - život planete zavisi od toga da svi letovi stanu, dakle da se nešto drastično desi oko omotača, odnosno da se smanji efekat staklene bašte. I ekonomija sveta bi stala i to bi dakle bio veći problem u funkcionisanju i održivosti planete nego ekologija“, rekao je Vojinović.

Navodi da je, što se tiče francuskog predloga, upitno da li će se glasači pobuniti ako avio-karte poskupe u sledećih 5-6 godina, pa se to opet vrati na staro.

“Videćemo. Avio-industrija, odnosno proizvođači motora za avione, idu ka tome da motori, odnosno avioni kroz motore budu pogonjeni biogorivima. I to je jedan od načina koji može zapravo da doprinese smanjenju emisije štetnih gasova“, kaže Vojinović.

Dodaje da je Francuska verovatno reagovala na trend porasta putnika u avio-saobraćaju od kraja korone, zbog čega su i avio-karte poskupele.

“Putnici su se vratili u vazduh, odnosno lete avionima mnogo, mnogo više nego čak i pre korone“, rekao je Vojinović.

Napominje da su troškovi avio-saobraćaja sada skuplji i da će razne avio-kompanije svakako povećavati cene karata.

"To će se desiti neznatno, ali nikada više, i za to se slažu i direktori tih najvećih loukost aviokompanija, neće biti onih ultra loukost cena karata - kada oni imaju neke masovne promocije, kada uvode nove linije, promovišu nove gradove, od jedan-dva evra“, ističe Vojinović.

Dodaje da će se gužva na nebu smanjiti sledećih nekoliko godina, sa povećavanjem cene karata i kapaciteta u drugim vrstama saobraćaja, ali da avio-saobraćaj ostaje bez konkurencije.

“On je činjenično i dokazano najbezbedniji, najpraktičniji i najbrži vid saobraćaja. Ne samo za ljude, već i za teret. I da, on možda, ukoliko postoje adekvatne alternative, pre svega u kontekstu ekologije, u vidu železnice, nema smisla toliko na nivou intra saobraćaja velikih država, ali je i dalje jako bitan“, kaže Vojinović.

уторак, 26. новембар 2024.
6° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње