Izgradnja beogradskog "Skadra na Bojani" konačno pri kraju, Prokop dobija izgled moderne železničke stanice
Radovi na zgradi glavne beogradske železničke stanice Prokop su intenzivirani i već se vide obrisi konačnog izgleda. Dok se na čeličnu konstrukciju postavlja staklena fasada, unutrašnjost zgrade sređuje se za komercijalne sadržaje i vezu sa peronima. Otvaranje za putnike najavljeno je za 20. oktobar.
Gradnja "Skadra na Bojani", kako su svojevremeno opisivali izgradnju nove železničke stanice "Beograd centar", bliži se kraju. Projekat je završen davne 1974. godine.
Gradnja je počela 1977. i rečeno je da će izgradnja biti završena 1979. godine. Posle skoro 45 godina govori se o izvesnom završetku radova na novoj glavnoj železničkoj stanici u Beogradu.
Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije kaže da je na gradilištu svakog dana do kasno u noć 200–250 radnika.
"Praktično svakodnevno se vidi pomak kako bi do 20. oktobra nova železnička stanca u Beogradu u potpunosti bila završena", ističe Stanisavljević.
Prokop je već pet godina centralna železnička stanica za sve pravce iz Beograda i ka jugu. "I do sada je u saobraćajnom smislu ‘Beograd centar’ ispunjavao sve funkcionalne uslove da može biti glavna železnička stanica, a ovaj objekat zaokružuje tu celinu", objašnjava Stanisavljević.
Reč je o 5.600 kvadratnih metara stanične zgrade, prepoznatljive fasade, sa talasastim krovom, sa svim komercijalnim sadržajima koji zadovoljavaju potrebe putnika. Liftovima i pokretnim stepenicama biće povezana sa postojećih 50.000 kvadratnih metara, gde su sada peroni.
Vesić: Predstoji izgradnja pristupa sa auto-puta
Resorni ministar Goran Vesić kaže da će se time omogućiti komfor svim putnicima:
"Deo železničkog osoblja i službi preći će u novu staničnu zgradu. Na kraju, konačno ćemo dobiti pravu, centralnu železničku stanicu onako kako je planirano pre pola veka."
Pored postojećih, u planu je izgradnja i novih pristupnih saobraćajnica železničkoj stanici "Beograd centar".
Vesić ističe da je to posao gradske uprave, što se i radilo dok je bio zamenik gradonačelnika Beograda.
"Radila se eksproprijacija. To je Maleško brdo, a novi ulaz će biti sa auto-puta da ne morate da ulazite u Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića. Sadašnji, gornji ulaz će ostati, ali će glavni ulaz biti sa donje strane. Neće sve to biti gotovo do 20. oktobra. Biće stanična zgrada, a onda će grad Beograd zajedno sa nama raditi taj pristup sa auto-puta", navodi Vesić.
Parkinzi i višespratna garaža do kraja 2024.
Osim stanične zgrade, u okviru kompleksa "Beograd centar" biće izgrađena četiri funkcionalno odvojena objekta. Na obodima ploče sa svih strana biće uređeni parkinzi, kao i nova višeetažna garaža.
"Kada do 2024. bude završena brza pruga od Beograda do Subotice i kada ovde dobijemo novi savremeni moderan železnički objekat poput evropskih železničkih stanica, zaista će, barem na ovom delu, srpske železnice pokazati i potvrditi da mogu lepo da izgledaju i da budu brze i efikasne kao što je to u drugim državama Evrope i sveta", napominje Nenad Stanisavljević.
Železnička stanica "Beograd centar" je glavna železnička stanica od 1. jula 2018, kada je postala polazna i dolazna stanica za sve vozove u unutrašnjem i međunarodnom putničkom saobraćaju.
Svi građevinski radovi na staničnoj zgradi, prema najavama, biće završeni do kraja 2024. godine.
Коментари