четвртак, 18.05.2023, 19:00 -> 20:39
Šapić: Kontrolore "Kentkarta" prijavite policiji, samo "Beli" mogu da kontrolišu, nikome neće propasti nijedan dinar
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić apelovao je na građane, nakon prijava da su se u prevozu pojavili kontrolori "Kentkarta", da ih slobodno prijave policiji ukoliko ih uznemiravaju. Istakao je da oni više nisu ovlašćena lica, već da su to "Beli". Poručio je da nikome neće propasti nijedan dinar na "Bus plus" kartici i da građani treba da odu u bilo koju poslovnicu da za taj novac kupe kartu koju hoće. Sve povlašćene kategorije ostaju, a karta će za sve koštati 1.000 dinara. Najavio je da će radovi u Višnjičkoj ulici biti završeni pre roka i da će ta ulica dobiti tri saobraćajne trake u oba smera.
Dan posle uvođenja novog sistema plaćanja karte u gradskom prevozu, građani su prijavljivali da su se u pojedinim autobusima, tramvajima i trolejbusima na nekim linijama pojavili kontrolori "Kentkarta".
Aleksandar Šapić je naglasio da kontrolori iz "Kentkarta" više nisu ovlašćena lica, već da su "Beli" kao komunalna lica ovlašćeni da kontrolišu od sada i kartu za javni prevoz.
"Te osobe koje im danas traže kartu, to je kao da bilo ko od nas sad uđe u autobus i nekoga kontroliše, to nema pravo. Apelujem na ljude da na to ne reaguju i da ukoliko ih neko uznemirava Ukoliko ih neko uznemirava da ga slobodno prijave policiji", poručio je građanima Šapić.
Takođe, rekao je i da u prvim danima neće biti represije ni kontrole da bi se građani uhodali s novim sistemom plaćanja.
"Najmanji je problem da malo sačekamo. Ove nisu ekonomske cene, ovo su cene vraćanja poverenja", navodi gradonačelnik.
Ukazuje da je sve dosta pojednostavljeno, jer postoje samo četiri forme od 90 minuta, A1 (jedan dan), A7 (sedam dana) i A30 (mesec dana), kao i jedan jedinstveni broj 9011 za poruke.
Karta koja se plaća preko mobilnog telefona skuplja samo za cenu poruke.
Povlašćene kategorije
Što se tiče povlašćenih kategorija Šapić naglašava da je svih 13 kategorija ostalo i dalje. Jedina razlika je, objašnjava, što su se nekadašnje cene karata kretale od 1.100 do 2.500 dinara, a sada su sve 1.000 dinara, a godišnja koja je sada uvedena košta 11.000 dinara.
Deca, osnovci i srednjoškolci će koristiti besplatno prevoz, s tim što će učenici srednjih škola od septembra dobiti besplatne personalizovane kartice.
Jedna od promena u gradskom prevozu jeste i to da stariji od 65 godina neće morati svake godine da obnavljaju godišnje karte za prevoz. Sada će morati da odu u opštinu i uz ličnu kartu izvade novu karticu koja će biti besplatna i trajna.
Gradonačelnik se osvrnuo i na pojedine medije koji su prenosili napise sa društvenih mreža na koji način se sistem može prevariti, osuđujući takve postupke medija.
Šapić ukazuje da svaka karta može da se proveri da li je plaćena. To znači da će "Beli" moći na svaki aparat, ako posumnja, da pošalje kontrolnu poruku i proveri jedinstveni broj karte.
"Možemo svaku kartu da proverimo, da li je na aparat stigla autentična karta. Ukoliko pokušaju prevaru, tada nisu više u prekršaju, nego u krivičnom delu gde ide kazna zatvora do tri godine. Pa ako neko hoće za 50 dinara da rizikuje, on nek izvoli", upozorio je Šapić.
Kako doći do preostalog novca na karticama
Objasnio je da svi oni koji na karticama "Bus plusa" "Kentkarta" imaju bilo koja sredstva da odu jednu od poslovnica gradskog prevoza, koje su ista prodajna mesta kao i pre.
Promenjeno je kaže samo prodajno mesto koje je nekada bilo u "Beograđanki", a sada se nalazi u Knez Mihajlovoj ulici i promenjeno je ono koje se nalazilo u "Lukojlovoj" zgradi, a sada je kod zgrade opštine Novi Beograd.
"Tako da u sve poslovnice treba da odu i sav novac koji su primali na svoj `Bus plus` kartici će moći da iskoriste i kupe karte koje god žele. Da ponovim neće nijedan dinar propasti bilo kome", kaže gradonačelnik.
Očekuje da će do kraja sedmice biti, kako su mu obećali, na svim stajalištima plakati i oglašivači u okviru led ekrana i da će to značajno promeniti informisanost Beograđana.
"Uradićemo Višnjičku pre vremena"
Kaže da je od gužve poslednjih godina bilo nesnošljivo proći Višnjičkom ulicom u kojoj postoje samo dve trake od kojih je jedna za javni prevoz.
"Mi ćemo sada u roku od par meseci proširiti Višnjičku ulicu i omogućiti tim ljudima da konačno ponovo mogu da dišu. Nisam čuo nijednu osobu koja nam tamo nije pohvalila projekat koji sprovodimo, a to je proširenje Višnjičke sa svake strane, gde će dobiti dve trake i plus traku za javni prevoz, istakao je Šapić.
Podseća da su gužve bile od početka, da one nisu krenule sada. "Trenutno jesu gužve, ali se radi brže od predviđenih rokova, naveo je gradonačelnik.
Ipak, ističe da, kada bude bila završena rekonstrukcija, život ljudi na Karaburmi, Višnjičkoj banji, Višnjici, i uopšte u tom delu Zvezdare i Palilule neće više biti isti.
"Idemo ispred roka, uradićemo Višnjičku pre vremena. Već sada naši prognoziraju da će tu fazu, koja je trebalo da bude gotova u septembru, završiti u junu“, precizirao je gradonačelnik.
Bezbedne zone na mestima gde se deca nalaze
Šapić navodi da je ideja da se definišu bezbedne zone gde će da budu uključene škole, vrtić, parkić, odnosno prostor gde beogradska deca provode najviše vremena.
"To mora da ide na viši nivo za izmenu zakona. Mislim da Beograd za par meseci neće biti isti grad po pitanju bezbednosti. Mi smo raspisali nabavku za bezbednosne stanice za Bele, 102 objekta će biti širom grada", naveo je on.
To će ističe biti ozbiljni objekti, gde bi svaki Beograđanin trebao da se oseća daleko sigurnije u njegovom kraju gde se nalazi bezbednosna stanica koja će da vodi računa i o njemu i o bezbednosti njegove dece.
"Za sve besplatne projekte i programe ima novca i predviđene su u budžetu grada jer je u fokusu rada socijalna politika, briga i pomoć građanima i bezbednost dece", zaključio je gradonačelnik.
Коментари