Читај ми!

Spotovi o bezbednosti saobraćaja mogu da promovišu i opasnu vožnju – propust ili "umetnička sloboda"

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da su kampanje za bezbednost izuzetno svrsishodne, jer se ponašanje nesavesnih vozača ne može menjati samo kaznama, već se mora menjati svest. Kada se radi o spornim spotovima, Okanović ističe da postoji problem sa produkcijskim kućama i da se time mora ozbiljno baviti.

Godišnje u Srbiji pogine 140 pešaka, a na pešačkim prelazima čak 21. Da li kampanje za bezbednost saobraćaja imaju uticaja na nesavesne vozače?

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da su kampanje za bezbednost izuzetno svrsishodne, jer se ponašanje ljudi ne može menjati samo kaznama, već se mora menjati svest.

"To mora da krene od vrtića, preko osnovne i srednje škole, moramo imati jake i efektne kampanje, koje će ljudima menjati ponašanje. Ako neko 30 godina ne pušta pešake, kada vidi takvu kampanju, mora da mu klikne u glavi i da promeni svoj stav", ističe Okanović.

Nažalost, prema njegovim rečima, u Srbiji nije prihvaćen koncept kampanja i spotova koji najviše utiču na vozače, a to su oni koji sadrže potresne scene.

O spornim spotovima: Definitivno postoji problem sa produkcijskim kućama

Kada je reč o poslednjoj kampanji Sekretarijata za saobraćaj "Uspori, od tebe zavisi" i problematičnog spota, koji su povukli sa Jutjub kanala, a u kojem se kaže : "Kad smanjiš brzinu, šmekni okolinu, možda se tu šeta, neka lepa seka", Okanović ocenjuje da je ta kampanja generalno dobra i dobro osmišljena, i usmerena upravo na ono što jeste ubica broj jedan na putevima - a to je brzina.

"Međutim, primetili smo jedan spot u toj kampanji, koji definitivno iskače iz toga. Sporno je što u tom spotu vozač gleda u stranu, a ne ispred sebe, tamo gde treba. Ja nemam ništa protiv toga da se ‘šmeka neka lepa seka‘, ali ne dok se vozi", kaže Okanović.

Definitivno, istakao je, postoji problem sa produkcijskim kućama.

Navodi slučaj čuvene švedske međunarodne kompanije, koja je pre nekoliko godina snimila promotivni spot za dolazak u Srbiju, u kojem je bilo pet saobraćajnih prekršaja.

Postoje, dodaje, i mobilni operateri i jako ugledne kompanije koje sebi dozvoljavaju takve propuste.

"Kada produkcijskoj kući skrenete pažnju da to ne smeju da rade, onda nailazite na otpor, u smislu - mi imamo umetničku slobodu, vi ne razumete nas umetnike i slično. Definitivno moramo, koliko god nas osuđivali, jer eto 'sputavamo umetničke slobode', moramo ozbiljno da se bavimo time", zaključio je Okanović.

четвртак, 17. април 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом