Читај ми!

Šta znači zabrana letenja preko neke teritorije i ko donosi takvu odluku

Rat u Ukrajini i sankcije koje su zbog toga uvedene Rusiji, napravile su zbrku i na nebu iznad Evrope. Iznad Ukrajine je zatvoren vazdušni prostor za letove, a ruskim avio-kompanijama je zabranjen prelet iznad nekih delova Evrope. Sa druge strane, Rusija je zatvorila nebo za pojedine evropske avio-kompanije. Bez obzira na konflikt ili rat u nekoj zemlji ili regionu avio-saobraćaj je i dalje najbezbedniji vid saobraćaja, kaže za RTS urednik vazduhoplovnog portala "Tango siks" Petar Vojinović.

Podaci iz prošle godine pokazuju je obim avio-saobraćaja bio nalik onom iz 2019. godine, dakle kao pre epidemije kovida kada se u jednom periodu uopšte nije letelo. Avio-saobraćaj se oporavlja od posledica kovida, ali je rat u Ukrajini takođe uticao na letenje u tom regionu.  

"Zabrana letenja je na snazi iznad većeg dela Ukrajine i posledično zbog sankcija i zabrana zapadnih zemalja i iznad Rusije. Letenje blizu ili iznad zemlje koja je u konfliktu pokriva se na dva načina, jedna je bezbednosna procena same avio-kompanije, ali i nacionalnih regulatornih tela. Naša nacionalna kompanija leti ka Rusiji, doduše zaobilaznim delom na tri i više destinacija u Rusiji. S jedne strane to su profitabilne linije, ali se sa druge strane plaća i veće osiguranje", rekao je gostujući u Jutarnjem programu Petar Vojinović.

Zabrana letanja iznad većeg dela Ukrajine, prekid avio-saobraćaja između zapadne Evrope i nekih zemalja na istoku sa Rusijom, za te zemlje znači i da ne mogu da lete preko te ogromne zemlje i moraju zaobilazno da idu ka destinacijama u Aziji.

Urednik portala Tango siks kaže da procenu bezbednosti prvo donose same avio-kompanije, a tu su i nacionalne kontrole letenja, tako da je odluka najčešće regulatornih tela i avio-kompanije.

Međutim, dodaje, tu su i političke odluke koje se donose shodno odnosima dve zemlje.

"'Er Srbija' je kada je reč o linijama ka Rusiji samo produžila trajanje leta, jer se zaobilazi Ukrajina. Neuvođenjem sankcija 'Er Srbiji' nije zabranjeno da leti u Rusiju zbog čega se desila ta situacija da iz Evrope samo mi letimo ka Rusiji. To je najbliža ruta, jer je druga opcija da se leti preko Bliskog istoka", objašnjava Vojinović.

Urednik portala Tango siks kaže da će ove godine "Er Srbija" ostvariti prvi put profit bez dodatnih subvencija.

"Preko 80 destinacija imaćemo na vrhuncu letnje sezone. Uz to svaki dan ćete moći da letite za Njujork. Za nekoliko meseci i aerodrom 'Nikola Tesla' će izaći iz renoviranja, a za par dana otvara se i druga pista na beogradskom aerodromu što sve omogućava dalji razvoj avio-saobraćaja", rekao je Vojinović.

среда, 09. април 2025.
8° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом