четвртак, 03.03.2022, 18:13 -> 18:58
Извор: РТС
Аутор: Силвија Пашајлић и Радован Јовановић
Vozač kamiona iz Srbije i dalje u Kijevu, četvorica čekaju na granici između Poljske i Ukrajine
Sveta Simić, vozač kamiona sa ukrajinsko-rumunske granice, stigao je kući. I drugi su se vratili, ali ima ih još u Ukrajini.
Vladimir Zečević se pre dva dana vratio iz Ukrajine. U koloni kamiona za Srbiju bio je prvi koji je zaustavljen. Čekao je šest dana, ali je ipak kamionom prešao granicu.
"U ovom poslu sam od 2008. godine, navikao sam na čekanja. Rekli su da je problem bila roba koja je iz Rusije i Belorusije, posle da će nam oduzimati robu, a onda je bio komentar da će i vozilo oduzeti", priča Vladimir Zečević, vozač u međunarodnom transportu.
Njegov kolega Sveta Simić, koji se vratio 2. marta, priča da su čekali u kamionima, te da nisu imali hrane.
"Zavisi koja je smena, nekad nas puste da kupimo hranu, nekada ne, zavisi od njihovog raspoloženja", priča Simić.
Iz Udruženja za međunarodni transport kažu sa vozačima koji se još nalaze u Ukrajini komuniciraju non-stop, ali otežano, jer se često gubi signal, nestaje internet, a vozači kada čuju sirene moraju u skloništa. Ni bankomati ne rade.
Četvorica vozača su još uvek na graničnom prelazu između Poljske i Ukrajine.
Aleksandar Spasić, generalni sekretar Poslovnog udruženja za međunarodni transport objašnjava da su vozači sedmi dan u kamionima.
"Komunikacija sa vozačima je celodnevna. Napravljena je Vajber grupa sa vozačima, u kojoj smo mi, predstavnici Ministarstva saobraćaja, gde pratimo svaku promenu i dajemo im uputstva", objašnjava Spasić.
Iz Rusije najviše uvozimo đubriva i duvan, a izvozimo voće. Neka roba je kvarljiva, pa su, ako propadne, finansijski gubici veliki.
Roba se u Rusiju prevozi bez zastoja, kažu u Udruženju, ali kamioni ne prolaze kroz Ukrajinu, već idu dužim putem kroz Poljsku, Belorusiju i druge zemalje, pa ne bi bilo čudno da transport poskupi, niti da neke firme otkažu isporuke.
Spasić kaže da četvorica vozača prevoze robu koja je iz Srbije krenula za Rusiju. "Vozači koji su morali da ostave kamione i odu, tu su sirovine iz Rusije koje se koriste za industrijsku proizvodnju", dodaje.
Najudaljeniji od granice je srpski vozač koji se nalazi u Kijevu: u najtežoj je situaciji i, kažu u Udruženju za transport, danas je prioritet rešiti taj problem.
Коментари