Читај ми!

Učesnici lančanog sudara govorili za RTS – "sve iza je škripalo, pucalo"

Jutros je došlo do lančanog sudara na auto-putu kod naplatne rampe u Staroj Pazovi. Jedna osoba je poginula, a više njih je povređeno. U sudaru je učestvovalo desetak vozila. Ekipa RTS-a bila je na licu mesta, do kasnih popodnevnih sati. Šta su našem reporteru rekli vozači koji su se jutros našli u toj koloni, a šta stručnjaci o tome koliko je opasna magla na auto-putu?

Nepregledna kolona havarisanih vozila, među kojima su neka i smrskana, podseća na scenu iz nekog apokaliptičnog filma. U nesreći je jedna osoba izgubila život, mnogo njih je povređeno, a tek poneko je imao sreće da mu ni automobil nije oštećen.

"Mogu da kažem da je bila dosta gusta magla. Kada sam prošao naplatnu rampu, video sam da se vozila odjednom zaustavljaju i onda sam se i ja zaustavio, srećom sam neokrznut, ali sam čuo udarce iza, tolika je magla bila da nisi mogao da vidiš. Vidim da je i napred bilo isto teško, po meni ima bar 50 vozila", kaže jedan od vozača koji se našao u koloni vozila.

Koliko je dramatično bilo, opisuje drugi učesnik sudara:

"Prošao sam kroz naplatnu rampu, magle je bilo dosta, možda 100 metara vidljivosti. Obišao sam šleper koji je bio u desnoj traci i u daljini sam onda video stop-svetla, ali sam mislio da se vozila kreću. Kasno sam shvatio da se ne kreću i kočio sam, ali džabe, udario sam neki kombi, a ovaj šleper je bio iza mene, skrenuo je. Posle toga je sve iza pucalo, škripalo, nas dvoje je bilo u autu, stisli smo se samo za slučaj da nas neko udari otpozadi."

Prema priči očevidaca, odnosno učesnika ovog lančanog sudara, sve je trajalo jako dugo i činilo se da sudarima nema kraja. Policija, Hitna pomoć i ekipe šlep-službe od jutros su na tom delu auto-puta.

Ni sporija vožnja nije uvek rešenje 

Do sudara je došlo oko 8 sati, a tek posle podne, automobili koji su u voznom stanju, počeli su da odlaze. Šta je uzrok nesreće za sada nije zvanično objavljeno.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović kaže da je karakteristika za saobraćajne nezgode na auto-putu, a posebno za lančane sudare, to što neko napravi grešku i dođe do saobraćajne nezgode, a ako je velika gustina saobraćajnog toka, normalno je da u tome učestvuje veći broj vozila.

Velika brzina kojom se vozi na auto-putevima znači i veću šansu da dođe do tragičnog ishoda. Tu vozači ne očekuju prepreku, a kad ima magle, vožnja postaje komplikovanija, pa ni znatno niže brzine nisu uvek rešenje.

"Samo se postavlja pitanje da li je magla bila konstantna ili na mahove. Te saobraćajne nezgode se kod nas dešavaju. U takvim okolnostima vozači ne očekuju prepreke na putu i nemaju mogućnost da blagovremeno uoče druga vozila koja su se tu zaustavila, i to je razlog njihovog naletanja. Ako je magla na mahove, to je situacija u kojoj ne smete ni previše sporo da vozite jer predstavljate opasnost za vozila koja dolaze iza vas", objašnjava Božović.

U uslovima magle, savet stručnjaka je da se uključe sva svetla i u toku vožnje, a najbolje je, ukoliko je moguće, zaobići slabo vidljivu deonicu auto-puta.

уторак, 30. јул 2024.
23° C

Коментари

Dobar tekst, ali..
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Zelja za lepotom
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Bravo
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Miss
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару
Treba li zabraniti lepotu?
Избор за Мис Србије на Тргу републике – женско тело на јавном кантару