Читај ми!

Kreće modernizacija niške pruge od Stalaća do Đunisa

"Infrastruktura železnice Srbije" potpisala je ugovor za izradu projekta i izvođenje radova na izgradnji tunela broj 4 na deonici niške pruge Stalać - Đunis sa kompanijom „Čajna Relvej 21. biro grupa (China Railway 21 st bureau group) - Ogranak Beograd", kao nosiocem posla u zajedničkoj ponudi sa većim brojem firmi.

U ime "Infrastrukture železnice Srbije", kao investitora projekta, ugovor je potpisao generalni direktor Nebojša Šurlan.

Pored nosioca posla, u zajedničkoj ponudi u realizaciji ovog projekat učestvuju i sledeće kompanije: "N-ING" Beograd, "Extra - Auto Transport" Vrbas, Fakultet tehničkih nauka Novi Sad, "MC Transport design and simulation" Beograd, "China Railway design corporation Serbia - Ogranak Beograd" i "Makspro" Zemun.

Ugovorom je predviđeno projektovanje i izgradnja tunela broj 4 za dvokolosečni železnički saobraćaj između Stalaća i Đunisa, dužine oko 3,3 kilometra, na deonici međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Pored ovog tunela, ugovorom je obuhvaćena i izgradnja tri evakuaciona tunela ukupne dužine oko 1,4 kilometra, kao i dva pristupna puta ukupne dužine oko 1,7 kilometar.

Na ovaj način počinje i modernizacija pruge od Beograda do Niša, na međunarodnom železničkom Koridoru 10 kroz Srbiju.

Vrednost ugovora za projektovanje i izgradnju tunela broj 4 između Stalaća i Đunisa je 40,8 miliona evra (bez PDV-a), a sredstva su obezbeđena iz budžeta Srbije.

Ugovor je potpisan nakon sprovedene javne nabavke, koja je bila raspisana 30. oktobra 2021. godine i realizovane celokupne tenderske procedure.

Ovim radovima nisu obuhvaćeni koloseci, elektrifikacija, signalizacija i telekomunikacije.

Predviđeni rok za projektovanje i izgradnju tunela je 912 dana, odnosno oko dve i po godine od uvođenja izvođača radova u posao, a očekuje se da radovi na gradilištu počnu sredinom 2022. godine.

Projektovanje i izgradnja tunela broj 4 na pruzi Stalać - Đunis, samo je prvi deo projekta modernizacije ove deonice pruge na međunarodnom železničkom Koridoru 10 između Beograda i Niša.

Drugi deo predstavljaju radovi koji obuhvataju rekonstrukciju i modernizaciju postojeće železničke pruge, izgradnju drugog koloseka na deonici Stalać - Đunis, kao i izgradnju još četiri tunela kroz klisuru (tuneli broj 1, 2, 3 i 5). Raspisivanje tendera za ovaj drugi lot projekta očekuje se sredinom 2022. godine.

Postojeća pruga Stalać - Đunis duga je oko 17,7 kilometara i predstavlja jedinu jednokolosečnu deonicu na delu međunarodnog železničkog Koridora 10 između Beograda i Niša. Ovom prugom danas prosečno dnevno saobraća 35 - 40 putničkih i teretnih vozova.

Kada čitav projekat bude završen, novom dvokolosečnom prugom Stalać - Đunis, biće omogućena brzina vozova do 160 kilometara na sat. Poređenja radi, njihova sadašnja maksimalna brzina između Stalaća i Braljine je 65 km/sat, dok su koloseci u železničkoj stanici Stalać poslednji put rekonstruisani pre više od pola veka.

Rekonstrukcijom postojećeg i izgradnjom novog, drugog koloseka između Stalaća i Đunisa, uz savremene elektrotehničke i telekomunikacione uređaje i postrojenja na ovoj deonici, propusna moć ovog dela međunarodnog železničkog Koridora 10 kroz Srbiju biće poboljšana, brzina vozova biće povećana, a bezbednost saobraćaja biće podignuta na znatno viši nivo.

 

понедељак, 25. новембар 2024.
15° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње