петак, 12.06.2020, 14:48 -> 15:59
Извор: Tанјуг, РТС
Krajem sledeće godine od Beograda do Užica za sat i 45 minuta
Posle završetka deonice auto-puta od Preljine do Požege, građani će od Užica do Beograda putovati oko sat i 45 minuta, izjavio je predsednik Aleksandar Vučić i dodao da je kineski izvođač obećao da će radove završiti do kraja sledeće godine.
Vučić je tokom obilaska radova na tunelu Laz na toj deonici, rekao da je "neverovatno" za koje vreme će se stizati od Užica do Beograda i dodao da posle toga ostaje da se reši južni deo Zlatiborskog okruga, Nova Varoš, Prijepolje.
"Iz Požege treba da idemo ka Arilju, Ivanjivci, Novom Pazaru, a ostalo je 107 kilometara do granice sa Crnom Gorom", rekao je Vučić.
Ukazao je da je tunel Laz najteži za izgradnju, ali da će značiti svima koji žive u Moravičkom i Zlatiborskom okrugu,svima koji žive u zapadnoj Srbiji, posebno zbog puta ka Crnoj Gori.
Vučić je naveo da je kineski izvođač obećao da će završiti radove do kraja sledeće godine i dodao da "kineske prijatelje drži za reč".
Kako je rekao, kompanija "CCCC" se "kandidovala" i za 107 kilometara puta od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, kao i za Fruškogorski koridor.
"Ljudi se pitaju zašto se toliko čeka na tih 107 kilometara, to je skuplje nego 500 kilometara u Vojvodini, a nemamo mnogo stanovnika i isplativost puta", rekao je Vučić.
Vučić je kazao da će na deonici Požega-Preljina biti šest mostova, i da će auto-put biti "otkrovenje" za vozače, jer će konačno moći da vide prirodu tog kraja.
Ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo istakla je da je gradnja auto-puta od Požege do Preljine veoma važna za ekonomski razvoj i dodala da kompanije "CCCC" dugo radi na projektima u Srbiji.
Podsetila je da su izgradili Pupinov most i deo puta Obrenovac - Surčin.
Obilasku radova prisustvovala je i potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović.
Mostovi i tuneli na trećini trase
Deonica Preljina-Požega dužine 30,96 kilometara nadovezuje se na već izgrađeni auto-put "Miloš Veliki", koji je u saobraćaju od Surčina do Preljine, a izvođač radova je kineska kompanija "Čajna komjunikejšens konstrakšen kompani".
Karateristično za ovu deonicu je što prolazi kroz veoma težak geografski teren, a skoro jednu trećinu trase čine mostovi i tuneli.
Tunel Laz, koji prolazi kroz planinu Jelicu, jedan je od tri tunela čija je izgradnja predviđena na deonici Preljina-Požega, uz tunele Munjino brdo i Trbušani.
Dužine tunelskih cevi tunela Trbušani su približno 300 metara, tunela Laz su približno 2.700 metara i 2.900 metara i tunela Munjino brdo su po približno 2.800 metara.
Tuneli Laz i Munjino brdo u izgradnji predstavljaju trenutno najduže tunele u Srbiji.
Ranije danas predsednik Srbije obišao je i fabriku "Budimka", koja je ponovo na nogama i zapošljava 50 radnika.
Коментари