Stari savski most, čekajući preseljenje

Iako je preseljenje Starog savskog mosta najavljeno za ovu godinu, ovaj posao, po svemu sudeći, čekaće 2020. Kako trenutno stvari stoje, paralelno će se praviti novi i demontirati stari most.

U isto vreme uklanjaće se Stari savski most i gradiće se novi tako da odlaganje početka radova za sledeću godinu ne bi trebalo bitnije da utiče na krajnji rok za završetak ove važne investicije.

"Sama gradnja i uklanjanje starog mosta će se desiti sledeće godine, to je izvesno. Tačan termin kada će početi radovi još ne znamo. Jedino smo sigurni da će u septembru sva dokumentacija biti gotova i tada ćemo znati kada će 'Beograd na vodi' raspisati tender, jer oni sprovode javnu nabavku. Hteli smo što kasnije da ga uklonimo, kako bi što kraće ti delovi grada bili bez te saobraćajne veze", objašnjava glavni gradski urbanista Marko Stojičić.

Saobraćajni institut CIP privodi kraju idejni projekat. "CIP ima obavezu prema investitoru, Direkciji za gradsko građevinsko zemljište, do 30. juna ove godine uradi idejni projekat i rokovi će biti poštovani, a projekat predat investitoru", kaže Dejan Savić iz tog saobraćajnog instituta.

Ideja je da se na novobeogradskoj obali Save naprave najvažniji čelični elementi konstrukcije.

"Glavna ideja je da se u neposrednoj blizini sadašnjeg mosta uradi veći deo čelične konstrukcije – glavni lukovi raspona 170 metara i deo kolovozne table i da se tako urađen veći deo mosta transportuje baržama i postavi na buduću lokaciju. Pošto su na istom mestu, drastično bi se skratilo vreme u kome bi Beograd bio bez mosta. Preklapanje bi bilo izvršeno samo dok bi se rušili stari stubovi i postavljali novi", objašnjava Savić.

Od oko 4.000 tona čeličnih konstrukcija, koliko će biti ugrađeno u novi most, čak polovina bi bila urađena na obali.

Stručnjaci procenjuju da bi kompletan most mogao da bude završen za dve godine od početka radova, a ukoliko investitor bude izabrao dobrog izvođača, saobraćaj preko starog mosta mogao bi da se obavlja barem godinu dana.

Iako su nadležni najvljivali da će staru konstrukciju iskoristiti da premoste Savu od Ade Ciganlije do Novog Beograda, to više nije tako izvesno.

Još se procenjuje da li bi bilo jeftinije graditi novi na toj lokaciji. U tom slučaju, potražiće se novo mesto za postojeću konstrukciju.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 17. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње