недеља, 12.05.2019, 08:00 -> 09:34
Извор: РТС
Аутор: Даница Мирић
Koridor 10 – kako je savladana Grdelička klisura
Dužina južnog kraka Koridora 10 je 74 kilometra, sve deonice osim kroz Grdeličku klisuru su otvorene za saobraćaj. Najzahtevniji za izgradnju je upravo taj deo auto-puta koji se gradi šest godina, a do kraja nedelje će, prema najavama, biti otvoren. Gradnju je pratilo dosta problema, jedna od najvećih je urušavanje brda.
Grdelička klisura spaja leskovačku i vranjsku kotlinu, Jablanički i Pčinjski okrug. Kroz nju protiče Južna Morava čiji sliv je područje u Srbiji sa najizraženijom erozijom. Zato je izgradnja auto-puta u tom delu zemlje često označavana kao složena, teška, zahtevna.
"Veliki izazov sa tehničke i građevinske struke. Borimo se sa prirodom, neke stvari ne mogu da se predvide", rekao je izvođač radova Danijel Maljenović 2018. godine.
Radovi su počeli oktobra 2013. godine, deonica od 26,3 kilometra podeljena je na šest delova. Više stranih i domaćih građevinskih kompanija učestvovalo je u izgradnji i opremanju.
"Bukvalno za dva minuta prolazi se ono što je najteže, ono što najviše košta. To moramo da završimo, moramo da uradimo, nemamo prostora da ne završimo, tako će biti", istakao je 2016. godine Dmitar Đurović, tadašnji direktor "Koridora Srbije".
Pre pet i po godina počela je izgradnja najdužeg putnog tunela u zemlji, Manajle kod Vladičinog Hana. Ima dve cevi, 13 operativnih sistema, u opremanje je uloženo 13 miliona evra.
"U sklopu celokupne opreme koja će biti zadužena za bezbednost putnika u tunelima, nalaze se i rampe koje će reagovati da, na primer, u slučaju požara u tunelu, automatski se spuste i onemoguće drugim vozilima da uđu u tunel", objasnio je Aleksandar Senić, direktor Sektora za izgradnju "Koridora Srbije".
"Svako vozilo koje ide malom brzinom predstavlja potencijalni rizik za bezbednost saobraćaja. U slučaju da se pojavi takav incident, preko odgovarajuće svetlosne signalizacije obavestiće se vozač da treba da ubrza i pomoću odgovarajućeg razglasa obavestiće se da mora da ubrza", naveo je Marko Milošević iz Operativnog centra "Koridora Srbije".
Zaštitni znak deonice, jedan od najatraktivnijih građevinskih objekata je most Vrla kod Vladičinog Hana. Najduži i najviši na južnom kraku Koridora 10, privlačio je pažnju i dok se gradio. Kada se vozite, nemate utisak da ste na stubovima i do 62 metra visine.
Kompletna deonica auto-puta kroz Grdeličku klisuru završena je. Tu su dve petlje, dva savremeno opremljena tunela, 33 mosta, vijadukt, galerije, zaštitni bedemi. U narednih nekoliko meseci, radiće se sanacija pet kosina i klizišta.
Radovi neće uticati na bezbednost saobraćaja, kažu u preduzeću "Koridori Srbije". Radiće se na oko 150 metara od trase, u brdu, iznad auto-puta.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 2
Пошаљи коментар