Ledolomci "Greben" i "Bor" za dve godine dobijaju pojačanje

U budžetu za narednu godinu država je opredelila novac za izgradnju ledolomca. U nadležnom ministarstvu najavljuju da će srpskim rekama ploviti za dve godine. Ističu da je ta gradnja značajna, ne samo zbog samostalnosti u vanrednim situacijama već i zbog isplativosti.

Kada je pre dve godine led zamrznuo plovidbu na srpskim rekama, nije zamrznuo samo zaradu lađarima, nego i celoj privredi.

"Tada automatski skače cena goriva zbog samog transporta jer se gorivo transportuje brodovima od rafinerije do rezervoara i kada je taj put presečen sam transport je mnogo skuplji", kaže Branislav Vajda iz Udruženja lađara Srbije.

Sante leda pre dve zime bile su veliki zalogaj za jedinog domaćeg ledolomca "Grebena" i potiskivača "Bora". Pomogli su mađarski, ali su državu za mesec dana i koštali oko 300.000 evra. Kako bismo u vanrednim uslovima na celom toku, od Bezdana do Prahova mogli da branimo Dunav, potrebno je šest ledolomaca.

"Mi imamo trojni sporazum između vlada Mađarske, Hrvatske i Srbije, gde je deo od Bezdana do Novog Sada branimo sa mađarskim ledolomcima. Deo od Đerdapa pa sve do Beograda imamo sporazum sa Rumunima, tako da nam ti delovi nisu sporni", kaže Veljko Kovačević iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Prema njegovim rečima, ono što jeste sporno i što se najbolje videlo 2017. godine, to je deo od Beograda do Novog Sada gde nemamo raspoložive tehničke kapacitete. 

On je podsetio da su tada obezbeđena dva mađarska ledolomca, ali i ukazao da to nije način na koji bi trebalo dugoročno da radimo.

A dugoročan plan je izgradnja novog borca sa ledom.

"To je kao da pitate da li je neophodno da imate gradski saobraćaj", kaže Vajda.

Iako je država i prošle godine najavljivala izgradnju, novi brod će na srpske reke za oko dve godine, koliko bi trebalo da traje gradnja.

"Ja mislim da je bolje što smo pristupili ovom putu da gradimo novo i to je pokazala i studija, zato što ćemo imati jednu novu opremu koja može narednih 50 godina da služi. Sa ovim ledolomcem možemo da radimo deset dana neprestano, bez dotakanja goriva, vode ili bilo čega drugog. Posada od deset ljudi može da kontroliše ceo prostor i da upravlja i Dunavom i Savom", kaže ministar poljoprivrede Branislav Nedimović.

Ostalim danima biće na raspolaganju za tegljenje robe. Savremen, može da pomaže i u gašenju požara – kako na vodi tako i na kopnu. Lađari žale za starim ledolomcima "Vučevom" i "Čakorom".

"Tehničke ekipe iz Uprave za vodu su tamo odlazile. To bi bila slična investicija, čak i da je pola, opet je problem između novog i starog – nije isto", kaže ministar Nedimović.

Tender je već raspisan, do kraja januara izabraće se izvođač. Kako najavljuju u resornom ministarstvu, izgradnja treba da počne u februaru.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. април 2025.
20° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом