Incident u Rimu pokrenuo pitanje: Koje su obaveze turističkih vodiča?

Pre nekoliko dana u Rimu je opljačkan autobus u kojem su se nalazili koferi, novac i dokumenta srpskih turista koji su, preko Rima, krenuli na Siciliju. Putnici tvrde da im je tek posle insistiranja srpske ambasade agencija obezbedila noćenje u Rimu i povratak u Srbiju.

Pljačka se dogodila dok su srpski turisti bili u obilasku Rima a njihove stvari u autobusu kojim je trebalo da nastave put ka Siciliji. Putnici kažu da je vodič tražio da se putovanje ipak nastavi. Izašao im je u susret, kažu, tek posle insistiranja srpske ambasade.

"Vodič je tražio da svojevoljno potpišemo papir da se ili odričemo letovanja ili da nastavimo put za Siciliju. Mi smo bili zgranuti – kako bez ičega? Nas dvadesetak je ostalo bez kofera i novca. On je nas bukvalno ostavio na ulici ispred ambasade i tek na nagovor konzula je morao da uđe unutra i da objasni celu situaciju. Pritom je tvrdio da ambasada ne radi do ponedeljka i da tamo nema nikoga, što nije istina", priča Elena Oplakan.

U Agenciji Viva Travel nisu se javljali na dostupne telefone ali su prethodnih dana tvrdili da su uradili sve što su mogli i da će postupiti po Zakonu.

Iz Organizacije turističkih agencija pozivaju oštećene putnike da im se jave. Za ukradene kofere agencija ne može da bude odgovorna ako je autobus bio parkiran na propisanom mestu.

Tu krivicu trebalo bi da utvrde nadležni organi u Italiji. Međutim, ako su navodi putnika o ponašanju vodiča tačni, agencija je prekršila opšte uslove putovanja.

"Svaka turistička agencija ima svog vodiča koji je licenciran i koji mora da vodi računa o svojim putnicima, u svakom pogledu i za sve vreme boravka tamo i samog puta. To znači da je dužan da ih odvede do ambasade, da ih smesti u hotel, da ih preveze, da im omogući sve ono što je potrebno na putu. Zato i postoji vodič i zato je agencija za sve to odgovorna", ističe Milan Lainović iz Jute.

Putnici mogu da se obrate i turističkoj inspekciji.

"Kada dođe do te situacije i utvrdi se da nije poštovan program putovanja, mi dajemo priliku agenciji i putniku da se dogovore. Ako se ne dogovore, turistički inspektor podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka", objašnjava šef Odseka turističke inspekcije Jelena Sladić Jakovljević.

Zato i inspektori i čelnici Organizacije poručuju građanima da ne gledaju samo slike i cene već da dobro pročitaju sve stavke pre nego što potpišu ugovor sa agencijom.

"Svaki putnik koji putuje preko turističke agencije Jute ima pravo da dođe u Jutu, da napiše žalbu i da se žali organima Jute i naša arbitraža će utvrditi da li ima prava na povraćaj novca", rekao je Lainović.

I dok su mnoge primedbe turista opravdane, zabeleženo je da su srpski turisti na agencije bili ljuti jer je more bilo hladno ili je padala kiša.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 22. април 2025.
18° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом