субота, 12.02.2011, 07:38 -> 08:27
"Jat" se oporavlja
Stanje u "Jatu" dva meseca posle postavljanja novog rukovodstva znatno bolje. Odnosi između "Jata" i "Jat tehnike" poboljšani, a plate i honorari u letačkoj operativi ne kasne. Privatizacija "Jata" trebalo bi da se okonča do kraja godine.
Posle dve i po godine remonta poleteo je još jedan avion ATR 72. Samo dva meseca posle postavljenja novog rukovodstva, stanje u "Jatu" znatno bolje.
Odnosi između "Jata" i "Jat tehnike" su poboljšani, a treba da počne i školovanje stručnjaka za nove tipove aviona "Erbasa" koji će od 2012. godine zameniti Boingove letelice.
"Jat", kao hronični gubitaš biće i pod lupom državnog revizora, a za nekoliko dana bira se i privatizacioni savetnik kako bi se izveli računi o gubicima.
Preseljenjem većeg dela kompanije na aerodrom "Nikola Tesla", u već postojeće prostorije, ušteđena su dva milona evra. Obezbeđen je novac da se još četri aviona remontuju, a plate i honorari u letačkoj operativi ne kasne.
Za samo dve nedelje promotivnih cena "Jat" je prodao 11 hiljada karata na evromediteranskim linijama po ceni od 99 do 180 evra i tako se po konurentnosti približio "lou kost kompanijama".
Vršilac dužnosti direktora "Jat ervejza" Vladimir Ognjenović tvrdi da je ova akcija bila veoma uspešna, a da se efekat toga vidi kroz priliv sredstava u ovim danima.
Rast prodaje karata
"Prodaja u agencijama u Beogradu je 27 odsto veća u dinarima, a 17 odsto u evrima nego u januaru prošle godine", rekao je Ognjenović.
Gubici "Jata" 2008. godine bili su 24 milona evra. U međuvremenu prodata je zgrada "Telekomu" za 10 miliona evra i dignut kredit od 54 milona evra za remont flote i nabavku novih aviona. Revizijom će se utvrditi da li je bilo i nenamenskog trošenja.
Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić kaže da je zadatak revizora da kontroliše i usmeri poslovanje u pravcu onoga što zakoni nalažu.
"Revizor mora da razume i neke promašaje i propuste koji nisu namerni i ne donose ličnu korist bilo kome od nas", naglasio je Mrkonjić.
U "Jat tehnici" su posebno zadovoljni što se poslovi za koje su oni ovlašćeni neće davati stranim kompanijama, što znači siguran posao za skoro 700 aviomehaničara.
"Vlada nam je dala šansu da prebrodimo ovaj težak period i mi nemamo alternativu, već u ovom pravcu moramo da idemo. Pokušavamo da vratimo celu flotu u saobraćaj", rekao je direktor "Jat tehnike" Srđan Mišković.
Privatizacija "Jata" trebalo bi da se okonča do kraja godine. Kao najozbiljniji partner i dalje se najčešće pominje "Turkiš erlajnz".
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 5
Пошаљи коментар