Privatizacija oživela Ćićevac

Uspešna privatizacija dva preduzeća u Stalaću, "Betonjerke" i "Ciglane", učinila je da se u nekada nerazvijenoj opštini Ćićevac živi solidno. Udeo u dobroj privatizaciji imala je i lokalna samouprava koja je pomogla u regulisanju dugova ovih preduzeća.

Opština Ćićevac od ove godine nije u kategoriji 40 nerazvijenih opština. Osim blizine auto puta, železnice i rečnih tokova, tome su doprinele i privatizacije dva kolektiva u Stalaću, koje se svrstavaju među najuspešnije u zemlji.

‘'Betonjerka'' i ‘'Ciglana'' zapošljavaju oko 200 radnika, što nije mali broj za ovu opštinu u kojoj je bez posla oko 1300 ljudi.

Dimnjak koji dominira moravskom dolinom sada je simbol uspešne privatizacije "Ciglane" koja je do pre nekoliko godina bila u velikim dugovima.

Za razliku od kruševačke, kojoj je vlasnička transformacija donela stečaj, ciglana u Stalaću posluje sa dobitkom od 40 miliona na godišnjem nivou, zapošljava 120 ljudi i mesečno proizvede 1.100 000 blokova.

Aleksandar Pantić, direktor preduzeća ‘'Vojvoda Prijezda'' kaže da sa plasmanom proizvoda nemaju problema, da izvoze najviše za Rumuniju i Crnu Goru, zatim Bugarsku, Makedoniju, a hvale se da su njihovi proizvodi plasirani i u Poljskoj.

‘'Betonjerka'' je pre četiri godine bila pred likvidacijom. Srećom postala je vlasništvo preduzeća ‘'Putevi Invest'' iz Užica koje je u ovu fabriku uložilo oko tri miliona evra.

Radnici "Betonjerke" Dejan Lazić kaže da su ranije plate kasnile i po šest meseci. Radnici su primali između 5.000 i 6.000 dinara. Sada im je plata 30.000 dinara i od toga, kako kažu, mogu da žive i prežive.

Kvalitetom povratiti izgubljeni "brend"

Kapacitet pogona u ‘'Betonjerki'' je 180.000 pragova godišnje što je dovoljno za 110 kilometara brzih pruga. U toku su pregovori sa partnerima iz Engleske i Republike Srpske.

‘'Glavna strategija je da povratimo izgubljen brend proizvodnje betonskih pragova za železničke pruge', rekao je direktor ‘'Puteva Invest'' Zvonko Krejović. 

Ovih dana preduzeće je, jedino u zemlji, dobilo upotrebnu dozvolu za proizvodnju pragova, tako da su pored dosadašnjih poslova sa ‘'Energoprojektom'' iz Beograda spremni da uđu u druge ozbiljne poslove i da pomognu srpskoj železnici.

Udeo u dobroj privatizaciji ima i lokalna samouprava koja je u saradnji sa Agencijom za privatizaciju i Trgovinskim sudom regulisala dugove ovih preduzeća.

''Uradili smo strategiju lokalno-ekonomskog razvoja koja važi do 2012. godine'', rekao je predsednik opštine Ćićevac Zlatan Krkić.

''Locirali smo industrijske zone u Pojatama, Stalaću i na relaciji Varvarin - Ćićevac i tako ih i pravno tehnički pozicionirali", rekao je Krkić.

S obzirom na uslove koji se nude potencijalnim investitorima, u Opštini Ćićevac se nadaju da će u narednom periodu biti viće zainteresovanih za ozbiljnija ulaganja, koja će doprineti prosperitetu čitavog kraja.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 24. новембар 2024.
8° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње