Читај ми!

Spektakl kreativnosti, glamura i zarade - završena je milanska nedelja mode

Milanska nedelja mode, jesen zima 2025-2026, je završena, a Milano je pored modnih događaja ispratio i mnogobrojna dešavanja i van modnih pista.

U okviru Nedelje mode u Milanu je održano 56 revija, 65 prezentacija i drugih dešavanja. Događaj je obeležilo predstavljanje novih lica, rastanak "Sabato de Sarno" od "Gučija" kao i 100.rođendan modne kuće "Fendi".

Na nedelji mode pored manekenki koje su se mogle videti u prevozu ili u crnim automobilima sa šoferom, bilo je dosta poznatih iz sveta manekenstva, a nisu izostale ni svetske zvezde koje su sedele u prvim redovima, poput Šeron Stoun i Sare Džesike Parker, kao i Janika Sinera. Nedelju mode posetio je i i veliki broj italijanskih glumaca, osoba iz sveta šou biznisa.

"Postoji grupacija ljudi koja ide na modne revije,to kupci,novinari, ali je dosta i posetilaca modnih događaja, šourumova i modnih prodavnica. Sve to u Milanu stvara dobru atmosferu.Bavim se fotošutingom i to zahteva dosta posla, presvlačenja, šminkanje, traženja zanimljivih uglova, svetla", rekao je Luka Besan, modni asistent.

"Najviše volim ovu atmosferu sve je živo,razna dešavanja su po gradu, nikad ne znaš iz kog ugla će neko da izleti,na kakav događaj ćeš da naletiš, na kakvu žurku, promocije, poznate ličnosti i baš mi se jako dopada", rekla je Manja Petrović, menadžer društvenih mreža.

Brojevi jasno pokazuju da je milanska nedelja mode spektakl kreativnosti, ali i važan događaj koji donosi zaradu lokalnoj ekonomiji. Luksuzni hoteli su rasprodati kao i luksuzni restorani, a brend Mejd in Itali je pokazao da je i dalje, jedan od najpoželjnijih na svetu. Nedelja mode u Milanu donela je zaradu od 185 miliona evra, što je znatno više nego prošle godine.

Ova cifra je po Konfederaciji trgovaca, turističkih radnika i uslužnih delatnosti iz Milana, Monce i Brijance veća za 2,3 odsto u odnosu na 2024. godinu.

Posetioci su potrošili 3,1 odsto. više nego prošle godine i to najviše na šoping, 85 miliona, za noćenje i hranu 72 miliona i transport, skoro 28 miliona dokazavši da moda nije samo stil, izgled već i industrija, ekonomija i tržište rada.

Barbara Macali koja je savetnik za turizam, marketing i modu regiona Lombardije izjavila je da sam Milano vredi kao 11 hiljada kompanija koje proizvode 15,6 odsto od ukupne vrednosti čitave italijanske mode.

"Milanska nedelja mode je izuzetno važanan događaj, to istorija mode. Prisustvovala sam mnogim prezentacijama na ovoj nedelji mode i znam da stanovnici grada gledaju da pobegnu jer je sve haotično, ali je u redu da tako bude jer svi iz tog sektora žele da budu deo nedelje mode koja je tako važna na svetu", rekla je Bali Laval, model.

Nedelja mode u Milanu se proteže na ceo proizvodni lanac vezan za tu industriju: Od zanatskih radionica koje prave odeću do logističkih kompanija koje garantuju globalnu distribuciju odevnih predmeta. U eri u kojoj se dinamika potrošnje menja, a pažnja se sve više posvećuje održivosti i etičkoj proizvodnji, modni sektor se suočava sa izazovom kombinovanja ekskluzivnosti i odgovornosti.

Milanska nedelja mode se ne ograničava samo na diktiranje trendova, već predstavlja bazu za italijansko tržište luksuza i izvoza. Sa trgovinskim bilansom koji nastavlja da beleži pozitivan trend i rastućom prosečnom potrošnjom po posetiocu, Milano se potvrđuje kao evropska prestonica mode i poslova koji su usko sa njom povezani a moda nešto u šta i dalje treba ulagati.

уторак, 04. март 2025.
9° C

Коментари

Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом
Predmeti od onixa
Уникатни украси од оникса