„Fića fest“, prilika da nacionalni oldtajmeri pokažu šta i dalje mogu

Na današnji dan 1955. godine, u Kragujevcu je počela proizvodnja „fiće“, a tim i razvoj auto-industrije u tadašnjoj Jugoslaviji. Iako se od 1985. godine ne proizvodi, za mnoge je ostao omiljeno vozilo kojeg se ne odriču. Ljubitelji popularnog „fiće“, iz zemlje i regiona, svake godine okupljaju se u Kragujevcu, na tradicinalnom „Fića festu“ i tako čuvaju uspomenu na njega.

Popularni „fijat 600“ celu naciju je stavio na točkove. Bio je to automobil za sve – radnike, poljoprivrednike, profesore. U tadašnjoj „Zastavi“ radilo se danononoćno. Dnevno je sa traka silazilo oko 400 vozila.

37382370

O „fići“ su snimani filmovi, o njegovom šarmu pisala je štampa. Bio je prvi automobil većine Jugoslovena, Pošte, Policije i drugih službi.

Njemu u čast, Kragujevačko udruženje ljubitelja „fiće“ organizuje tradicionalni „Fića fest“. To je i prilika, da nacionalni oldtajmeri, kabrioleti, trkački automobili, prerađeni, našminkani, doterani, zablistaju kao momci u najboljim godinama.

Ponosni vasnici iz celog regiona, ljubomorno čuvaj recept njegove dugovečnosti.

„Moj prvi auto, kad sam završio školu kupio sam ga, sa njim se družim i vozim ga i dan danas“, priča Petar Žarkov iz Pančeva. Risto Avramov iz Đevđelije ističe da je se ovi četvorotočkaši često nasleđuju.

Svojim mezimcem Beograđanka Branka Đurković stigla je do Atine, Trsta, Turske... Na Šanzelizeu svi se okreću za „fićom“, kao za „ferarijem“, kaže Dalibor Ignjatović.

Ako ste pomslili, da je „fića“ 64 godine posle početka proizvodnje, otišao u legendu, varate se. Mali, okretni auto, koji je doneo Kragujevcu epitet srpskog Detroita, još uvek vozi domaćim i inostranim putevima.

Ugovor o proizvodnji „fiće“ potpisali su pedsednik Tito i vlasnik „Fijata“ Đani Anjeli. Od 1955. do 1985. godine, proizvedeno je gotovo milion nacionalnih oldajmera.

Broj komentara 3

Pošalji komentar
(петак, 18.окт.2019 15:11)
anonymous

znam da necete verovati

ali moji rodjaci (tetka i teca) su ficom isli za Svedsku i nazad.

(петак, 18.окт.2019 13:18)
sreto

Maa, dajte molim Vas

Nije to bio: Популарни „фијат 600“ kako pisete nego Zastava 750 u narodu prozvan "Fića".
E sad sto mi u Srbiji danas nismo trazili da zadrzimo ime Zastava kod Fiata, sami smo krivi. Pitam se kako je rumunska Dacia mogla da zadrzi ime kod Renaulta ili ceska Skoda kod Volkswagena a mi ne?

(петак, 18.окт.2019 11:45)
застава олдтајмер клуб швајцарска

супер прилог

хвала РТС-у што се увек сете да направе прилог у вези олдтајмера. клубовима и љубитељима значи много и даје мотивацију да се настави

Uputstvo

Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.

Zaključano: Otključajte povlačenjem strelice u desno ...
nedelja, 06. april 2025.
6° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom