„Tojota“ predstavila novi najluksuzniji brend „senčuri“
Najveći svetski proizvođač automobila „Tojota“, tačno 20 godina nakon osnivanja marke „leksus“, na sajmu vozila u Tokiju objavio uspostavljanje još jednog brenda luksuznih četvorotočkaša po imenu „senčuri“.
Na sajmu automobila, koji je u toku u Tokiju, najveći svetski proizvođač i prodavac četvorotočkaša na svetu „Tojota“ predstavila je novu liniju vozila „senčuri".
Generalni direktor Akio Tojoda izašao je na binu tokom trajanja tradicionalnog događaja, koji se održava još od 1954. godine i ima milionsku publiku, da bi objavio da će ono što je u prošlosti bio jedan model luksuznog automobila, često korišćenog na japanskom dvoru za prevoz članova carske porodice, od sada nadalje biti zaseban i najelitniji brend njegove mega kompanije.
On je tokom svoje prezentacije model „senčuri“ nazvao „vrhunskim“ i automobilom „posebne klase“, te vozilom koje je „iznelo Japan na svojim plećima“.
Rad na njemu je počeo još 1963. godine, a prvi automobil je izašao iz fabrike 1967. Bio je zamišljen kao vozilo koje će biti drugačije od drugih, koje neće pratiti modu i koje će svetu pokazati vrsnost japanske tehnologije.
Da „senčuri“ bude poseban automobil postarali su se ne samo u projektovanju i proizvodnji, već i prodaji i pratećim uslugama – bio je to prvi luksuzni model „Tojote“, koja je u to vreme još uvek bila relativno mlada i van Japana nepoznata kompanija.
Šezdesetdevetogodišnji Tojoda, govoreći pred okupljenim novinarima u Tokiju, rekao je da je prošao period u kojime kome se o Japanu govorilo kao ekonomski vodećoj zemlji sveta, te da je on ekonomski u protekle tri decenije usporio i izgubio snagu, ali da još uvek poseduje znanje i veštinu, te mnoštvo fabrika vozila širom sveta.
Otud, Tojoda je poželeo da novi luksuzni brend „senčuri“ bude ponos Japana i nosilac njegove revitalizacije, ali posluži i kao simbolični poziv na svetski mir, budući da je oznaka brenda feniks, mitska ptica koja asocira na mir i obnovu.
Kao dokaz odlučnosti „Tojote“ da se temeljno realizuje strateški poslovni potez formiranja novog brenda, pored kupea koji je lično po prvi put svetu prikazao Tojoda, pogledima posetilaca i objektivima fotoaparata i kamera izloženi su i sedan i džip iz linije "senčuri“.
Veliko iskustvo brendiranja stečeno kroz projekat „leksus“
„Senčuri“ će poći putem koji je utabao „Tojotin“ brend „leksus“, utemljen kao posebna luksuzna marka pre tačno 20 godina.
„Leksus“ je prvobitno model automobila, čija je prodaja počela u SAD još 1989. godine – ideja je bila da „Tojota" pokuša da se njime suprostavi, odnosno, pruži alternativu legendarnim luksuznim vozilima „Forda" i „Dženeral motorsa" kao što su „linkoln“, odnosno, „kadilak“ na njihovom terenu.
Taj automobil bio je isključivo namenjen američkoj publici, te nije bio nuđen u domovini.
Utemeljenje „leksusa“ kao posebnog brenda u Japanu 2005. trebalo je da omogući „Tojoti“ da preuzme deo tržišnog kolača od luksuznih i među japanskim džet-setom popularnih nemačkih marki „Mercedes-Benc“ i „BMW“, koje su i u dalekoistočnoj carevini simbol društvenog statusa, bogatstva i dobrog ukusa.
Stratezi „Tojote“ želeli su da ujedine pouzdanost i ekonomičnost, tradicionalno glavne osobine svojih vozila, sa kvalitetom i bezbednošću koje poseduju pomenuti nemački četvorotočkaši, ali i ostvare ekskluzivnost kroz nuđenje posebnih usluga uz automobil i stvore liniju vozila boljeg dizajna, odnosno, privlačnijeg spoljnog izgleda.
Ovo stoga što su mnogi (probirljivi) ljubitelji vozila u Zemlji izlazećeg sunca izbegavali „Tojotine“ proizvode, jer su ih smatrali nemaštovitim, pa i dosadnim u poređenju s nemačkim limuzinama ili italijanskim sportskim automobilima.
Osnovni zadatak linije „leksus“, koja je unutar „Tojote“ dobila sopstveni zavod za dizajn i proizvodne kapacitete (fabrike u prefekturama Aići i Fukuoka), bila je, dakle, da promeni imidž „Tojote" nabolje tako što će da kod potencijalnih mušterija probudi radoznalost i uzbuđenje, kao i da izbori veći tržišni udeo za svoju kompaniju u domenu luksuznih vozila.
Danas, dvadeset godina kasnije, kada se u Japanu godišnje proda između 80.000 i 95.000 jedinica, a u „leksusima“ voze premijeri, ministri i industrijalci, kritičari u toj ostrvskoj državi se slažu da je „Tojota“ uspela da realizuje postavljene ciljeve – u sklopu brenda „leksus“ ona danas pravi ne samo luksuzne sedane i kupee, već i terenska vozila, krosovere i sportske automobile (od kojih su neki i osvajači nagrada u Nirburgringu).
Na ovogodišnjem sajmu automobila brend je čak, kao koncept vozilo, otkrio novi model kombija, što možda i nije iznenađenje kada se ima u vidu da se u njegovoj ponudi nalazi i jedna (manja) jahta.
Zbog svega toga, ljubitelji automobila u Japanu nemaju sumnje da će „Tojota“ sličan uspeh postići i u slučaju „senčurija“.
Коментари