Zvonku Markoviću nagrada francuske industrije luksuza

Modni dizajner Zvonko Marković dobio je prestižno priznanje za svoj rad. Posle revije na Nedelji visoke mode u Parizu, Nedelji mode u Njujorku, trijumfovao je na dodeli nagrada industrije luksuza u Francuskoj. Na listi nominovanih su, osim njegovog, bila samo francuska imena.

Iz Pariza, kao centra svetske mode, sve kreće. Kada uspeh postignete u tom okruženju, on se ne dovodi u pitanje. Zvonko Marković nagrađen je na najvažnijoj smotri industrije luksuza i to za čitav minuli rad. Priznanje za inventivnost ga je, kaže, zateklo, ali i oduševilo.

„Srpski dizajner, možda da kažem i jugoistočnoevropski dizajner koji je dobio dozvolu za izlaganje u Parizu gde su jako strogi kriterijumi predstavljanja svog rada, a potom i dobijanje dozvole da možete uopšte da ga prikažete u sklopu tako prestižne manifestacije je nešto što je za većinu dizajnera nedostižno“, objašnjava Marković.

Ova manifestacija okuplja proizvođače luksuzne robe i njihove agente. Oni prate sve što na polju mode, umetnosti, dizajna, pa čak i arhitekture i gastronomije doprinosi vrhunskom predstavljanju Francuske. Srpski dizajner ispunio je kriterijume tako što je svoje svetsko predstavio upravo u Francuskoj.

„Francuska država je vrlo dobro shvatila da je luksuzna roba nešto što je prestiž za svaku državu i samim tim se vrlo trude da luksuzne brendove stimulišu i da najviše luksuzne robe baš dolazi iz njihove države tako da organizacija koja se zove 'Centar de luks', koja je inače sponzorisana od strane francuske države, njihovog ministarstva kulture, medija, informacija i ekonomije, pošto je to kod njih jedno ministarstvo, ustanovila je jednu ovakvu manifestaciju“, kaže nagrađeni srpski dizajner.

Luksuz i oni koji ga stvaraju, predstavljaju Francusku širom sveta. Pitanje dekadencije se ne postavlja, promocija luksuza je - jednostavno - dobar ekonomski potez.

Prema Zvonkovim rečima, živeti u luksuzu u Srbiji doživljavamo kao nešto nedostižno i verovatno za većinu ljudi u Srbiji i jeste nedostižno, ali proizvoditi luksuz to je jedan veliki i ozbiljan brend svake države.

Osim otvaranja novih poslovnih mogućnosti, čitava organizacija dodele nagrada u Parizu bila je, kaže srpski dizajner, jedinstvena: „U božanstvenom prostoru organizovan je jedan veliki koktel dobrodošlice, a potom i večera koju je potpisao jedan od najpoznatijih francuskih kuvara pa sam prvi put bio Instagram manijak i slikao sam sve što se jede“.

O pobednicima je odlučivao žiri od trinaest svetski priznatih stručnjaka iz oblasti dizajna i luksuza. Zvonko Marković kaže da bi na francuski model brendiranja države trebalo svi da se ugledamo. Neki ga već uspešno kopiraju.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 16. април 2025.
21° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом