Salim Mukadam (Bi-Bi-Si): Nemoguće je predvideti budućnost televizije

Otkad znamo za sebe i otkad imamo razumevanje za sadržaje koje gledamo na televiziji, „Bi-Bi-Si“ je uvek bio sinonim za kvalitet. Njihovi programi su nas obrazovali, nasmejavali vrhunskim humorom, donosili su nam neviđene dokumentarne filmove i kvalitetan dramski program. Povodom održavanja konferencije „Nju Jurop market“, koja je posvećena trendovima na području televizije, popričali smo sa Salimom Mukadamom, generalnim menadžerom i potpredsednikom za srednju i istočnu Evropu u „Bi-Bi-Si vorldvajdu“.

Салим Мукадaм (Би-Би-Си): Немогуће је предвидети будућност телевизије Салим Мукадaм (Би-Би-Си): Немогуће је предвидети будућност телевизије

NEM se održava od 12. do 15. juna u Dubrovniku, a Mukadam će nastupiti na panelu „Ne možete me zaustaviti: moć TV kanala“. Fokus rasprave biće na postojećoj ponudi TV kanala i spremnosti publike da prihvati nove kanale. S generalnim menadžerom „Bi-Bi-Sija“ za ovaj deo Evrope popričali smo o posebnostima srednje i istočne Evrope, izazovima koje donosi vreme, ali i trendovima koji nas čekaju u budućnosti televizije.

„Bi-Bi-Si vorldvajd“ ima dugu tradiciju kao jedan od najvećih kreatora mišljenja u TV industriji. Možete li nam reći u čemu leži tajna kontinuiranog stvaranja vrhunskih programa?

Tajna našeg uspeha prilično je jednostavna: poštujemo svoju publiku i ljude koji stvaraju sadržaj. Gledaoci su nam na prvom mestu, neprestano slušamo njihove zahteve i prilagođavamo se njihovim potrebama. Zatim, sarađujemo sa najtalentovanijim profesionalcima – i na ekranu i iza scene – kako bismo gledaocima pružili jedinstvene i kvalitetne priče koje će im zaokupiti maštu i osvojiti srca, zbog čega nam se uvek iznova vraćaju.

Kako se strategija izrade sadržaja na „Bi-Bi-Siju“ menjala vremenom? Ima li razlike između današnjih gledalaca i onih od pre 15-20 godina? Da li je savremena publika zahtevnija kada je sadržaj u pitanju?

Zahtevi naših klijenata i publike isti su kao i pre 15-20 godina: oni žele briljantan sadržaj u kojem će uživati. Ono što se promenilo je način na koji korisnici pristupaju tom sadržaju – bilo putem pej-TV-ja ili FTA kanala, VOD-a, SVOD-a, TVOD-a, OTT-a ili bilo koje od mnogobrojnih drugih usluga. To povećanje dostupnosti sadržaja dovodi i do povećanja potražnje i upravo je to izazov sa kojim je Bi-Bi-Si vorldvajd danas suočen – moramo da se pobrinemo da imamo dovoljno kvalitetnog sadržaja da udovoljimo potrebama naših korisnika. Ulažemo velike napore da nastavimo sa proizvodnjom vrhunskog sadržaja koji će zadovoljiti zahteve publike naših klijenata.

Za vas, kao glavnog direktora i potpredsednika za centralnu i istočnu Evropu, koje su razlike između publike iz srednje i istočne s jedne i zapadne Evrope s druge strane?

Region srednje i istočne Evropa se često doživljava kao jedna jedinstvena celina, čime se zapravo zanemaruje raznolikost tog regiona. Naime, želje publike na Balkanu potpuno su drukčije od želja publike u baltičkim zemljama, koje se pak uveliko razlikuju od onih kod češke publike. Jako je važno shvatiti specifičnosti i potrebe svakog pojedinog tržišta, a ne pretpostavljati da će sadržaj koji funkcioniše na jednom području biti jednako uspešan u celom regionu. Region srednje i istočne Evrope je tržište koje se neprestano razvija, i kad radite u tom regionu, nikada vam dva dana nisu ista. To je veoma zabavno.

Budući da Bi-Bi-Si širom sveta važi za sinonim za kvalitet, zasigurno ne treba mnogo truda da sadržaj koji distribuirate bude prepoznat.

Veoma sam ponosan što radim za kompaniju čiji je sadržaj toliko cenjen širom sveta. Ljudi znaju da će od Bi-Bi-Sija dobiti nešto zaista posebno. Uza sve veću potražnju za sadržajem duž regiona, Bi-Bi-Sijev brend klijentima može da pruži sigurnost, omogućujući im da promene svoje ponašanje prilikom kupovine. Klijenti su sve spremniji da se uključe u pretprodaju da bi se domogli sadržaja pre konkurencije. Na primer, i pre nego što je Planeta zemlja 2 (Planet Earth II) postigala svetski uspeh, već smo bili osigurali i finansiranje koprodukcije i prodali prava nekolicini velikih TV kuća. Kupci moraju da imaju mnogo poverenja u producente serije da bi se odlučili na tako nešto.

Kako izgleda budućnost televizije? U godinama koje dolaze, mislite li da će među divovima TV industrije biti pobednika i gubitnika? Da li je sadržaj zaista najvažnija stvar u privlačenju novih gledalaca i zadržavanju postojećih?

Nemoguće je predvideti budućnost televizije, mogu samo da kažem da će biti veoma uzbudljiva i da će televizija biti dosta drukčija od one sa kojom sam ja odrastao. Verujem da će na tržištu pobediti kuće – i velike i male – koje razumeju svoje korisnike i koje će im pružiti iznenađujući, izazovan i privlačan sadržaj. Upravo to je ono što Bi-Bi-Si vorldvajd omogućuje: svojim klijentima pruža vrhunske sadržaje i tako njihovu ponudu izdvaja od ponude konkurentskih kuća.

Mislite li da na tržištu ima dovoljno prostora za nove TV kanale?

Iz razloga koje sam naveo, na tržištu svakako vidim prostor za nove TV kanale. Očigledno je da je ponuda sadržaja eksplodirala poslednjih godina. Međutim, uz toliki izbor, mislim da će se publika sve više oslanjati na proverene brendove koji ih shvataju i znaju što žele. Naši vlastiti kanali, kao što je Bi-Bi-Si Ert, postaju sve popularniji u regionu jer ih uređuju ljudi iz Bi-Bi-Sija koji razumeju ovdašnju publiku i isporučuju joj iznenađujući, izazovan i privlačan sadržaj.

Kako nalazite ravnotežu između kvalitetnog sadržaja i onog koji donosi profit? Vrti li se svet televizije danas isključivo oko zarade?

Bi-Bi-Si vorldvajd je glavna komercijalna filijala „Bi-Bi-Sija“. Stoga je moja uloga da doprinesem rastu prihoda kako bi se dobit vratila „Bi-Bi-Siju“, da bi se zatim opet uložila u izradu novog, vrhunskog sadržaja. Reč je o jednom pozitivno začaranom krugu. Taj proces pridonosi obogaćivanju našeg kataloga i tako svojim klijentima i publici i dalje možemo da pružamo vrhunske programe zbog kojih nam se uvek iznova vraćaju.

Govorićete na panel-raspravi na NEM-u. Što očekujete od konferencije i zašto mislite da privlači najvažnije ljude iz TV industrije?

Zaista sam uzbuđen što ću učestvovati na jednoj od rasprava na NEM-u. S obzirom na to da se tržište srednje i istočne Evrope neprestano razvija, konferencije poput NEM-a ključne su da bi se u potpunosti razumele sadašnje potrebe regiona i smer u kojem će se one razvijati u budućnosti. Jedva čekam da čujem mišljenja drugih stručnjaka i upoznam još sjajnih ljudi iz TV industrije u regionu. Raduje me i činjenica što se konferencija održava u predivnom Dubrovniku.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 19. април 2025.
13° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом