Kako je isečena najvrednija lokomotiva Železničkog muzeja

Najstarija lokomotiva iz kolekcije Železničkog muzeja, napravljena 1864. godine, isečena je i u delovima odneta 31. avgusta iz Depoa Muzeja, koji je deo Ložionice beogradske Železničke stanice, u blizini Beogradskog sajma, a direktor muzeja Nenad Vojčić kaže da su bili nemoćni da to spreče. Zavod za zaštitu spomenika kulture grada Beograda osuđuje čin vandalizma u Ložionici nekadašnje Glavne železničke stanice.

Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја Како је исечена највреднија локомотива Железничког музеја

Vandali su napravili haos u Depou Železničkog muzeja u Beogradu. Muzej je obijen pre 10 dana, a oštećeni su mnogi eksponati. Najstarija lokomotiva koju Železnički muzej ima u svojoj tehničkoj zbirci uništena je. Takozvana Pulska lokomotiva do pre nekoliko dana bila jedan od navrednijih železničkih eksponata u ovom delu Evrope.

„Dobio sam poziv 31. avgusta uveče od čoveka koji je tog trenutka posmatrao ekipu od 16 ljudi, koji su brenerima sekli lokomotivu, koja je pripadala seriji sličnih železničkih mašina, koje su se koristile u izgradnji Sueckog kanala. Ona je bila starija nego što je železnica u Srbiji“, istakao je Vojčić.

Prema njegovim rečima, lokomotiva je od 1952. godine u Depou Muzeja, gde je na kraju i isečena.

„Ovaj prostor ovde, zgrada, jeste pod zaštitom Republičkog zavoda za zaštitu spomenika. Za sigurnost artefakata koji su se ovde nalazili bio je odgovoran Muzej železnice. Ovaj objekat nije rušen, jer je Zavod predvideo njegovu rekonstrukciju u okviru projekta 'Beograd na vodi'“, objasnio je Vojčić.

Obezbeđenje objekta je postojalo do pre mesec dana, navodi Vojčić, a onda više niko nije vodio računa o vrednim eksponatima.

„Dve godine mi ratujemo sa nasilnicima koji su želeli da iseku naše lokomotive. Ovde su na šinama isečene dve lokomotive naočigled celog grada i na kraju su zatrpane u zemlju. Sada su nam uništili nešto što svet nema“, ukazao je Vojčić.

Direktor Muzeja ne spori svoju odgovornost, ali suodgovornima smatra i policiju i, posebno, preduzeće „Beograd na vodi“, koje, kaže, upravlja tim prostorom.

Vojčić tvrdi da je upravo to preduzeće uklonilo ljude iz obezbeđenja Depoa u procesu sistemskog uklanjanja beogradske Železničke stanice.

Svi su, tvrdi, znali šta se nalazi u Depou Muzeja, ali nisu ništa preduzeli da se lokomotive zaštite.

Vojčić je dodao i da je, osim lokomotive, uništeno i sedam strugova, dve vertikalne bušilice, čak i ručno kovan vagon.

Vrednost lokomotive koja je uništena je neprocenjiva, i materijalno i istorijski. I ne može da se nadoknadi, popravi, delovi ne postoje.

Ovo nije prvi put da se na ovoj lokaciji ali i u neposrednoj blizini dešavaju krađe. U poslednje tri godine ukradene su tone i tone šina, a pre dve godine još dve lokomotive su isečene, a kasnije pronađene zatrpane sa hrpom gvožđa. 

Број коментара 30

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 23. новембар 2024.
1° C

Коментари

Bravo
Шта је све (не)дозвољено да се једе када имате повишен холестерол
Krusevac
Преминуо новинар Драган Бабић
Omiljeni režiser
Луис Буњуел – редитељ који нам је показао да ово није најбољи од свих могућих светова
Posle toliko vremena..
Репер Диди најбогатији међу славнима, Ђоковић на 68. месту
Zdravlje
Редовно коришћење аспирина узрокује хиљаде смрти годишње