Virtuelna realnost kao terapija u autizmu
U južnoj Engleskoj, stručnjaci Ustanove za specijalističku negu u Berkširu, pokušavaju da pomognu osobama sa autizmom, tako što koriste virtuelnu realnost za prepoznavanje situacija u - stvarnom svetu.
Osobe s autizmom nepoznate situacije doživljavaju veoma stresno. Scenariji virtuelne stvarnosti uvode decu, u za njih, neobične situacije, kao što je odlazak u tržne centre ili ulazak u avion, bez napuštanja udobnosti i sigurnosti njihove učionice.
„Naši mladi imaju poteškoće sa čulnim iskustvima, pa su za njih problematični odlasci na veoma prometna ili nova mesta. Sviđa im se ono što je poznato, njihova rutina. Setovi Virtuelne realnosti im omogućavaju da dožive novu stvarnost i lakše se suoče sa novim situacijama i mestima“, istakao Nino Gvejeiro, učitelj računa u Predškolskoj školi.
Istovremeno, prikupljaju se podaci o danu svake mlade osobe uključujući to šta su jeli, koliko su vežbali i kako su se ponašali. Podaci su tim dragoceniji, jer neki od njih odbijaju svaki obliko komunikacije.
„Nadamo se da ćemo ne samo povećati svoje znanje i svest o svetu mladih sa autizmom već i da ćemo vremenom moći da podelimo taj svet sa njima“, rekla je Elena Hudžel, vođa projekta.
Osim što će tako moći da se priviknu na verovatne scenarije koje ih očekuju u životu, osobe sa autizmom moći će i da uživaju u novim iskustvima, kao što su virtualno skijanje ili ronjenje u dubokom moru.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 0
Pošalji komentar