уторак, 10.11.2020, 15:42 -> 17:17
Извор: Танјуг
Pokrenuta druga istraga Evropske unije o poslovanju „Amazona"
Evropska komisija je saopštila da je američka kompanija za e-trgovinu „Amazon" prekršila evropska antimonopolska pravila koristeći podatke nezavisnih trgovaca za podsticanje svoje prodaje.
Komisija je takođe najavila pokretanje druge formalne istrage o poslovnim procesima u elektronskoj trgovini kompanije.
U saopštenju EK navodi se da „Amazon" koristi podatke nezavisnih prodavaca, koji nisu u njegovom sastavu – kao što su broj porudžbina, prihodi i broj njihovih onlajn posetilaca – kako bi donosio strateške poslovne odluke, poput smanjenja cene proizvoda, prenosi Si-En-Bi-Si.
Problem se javlja zbog dvostruke uloge „Amazona", koja se ogleda u tome da je on i sam prodavac proizvoda a istovremeno je i platforma za nezavisne, ponekad rivalske, prodavce.
„Podaci o aktivnostima nezavisnih prodavaca ne bi trebalo da se koriste za interes Amazona kada nastupa kao konkurent tim prodavcima", navela je u saopštenju Margaret Vestager, šefica EU za konkurenciju.
Nova odluka dolazi nakon što je Komisija, u julu 2019. godine, pokrenula istragu prema ovom onlajn maloprodavcu zbog zabrinutosti povezane sa antikonkurentskim ponašanjem.
„Amazon" je saopštio da se ne slaže sa tvrdnjama EK i da će „nastaviti da ulaže sve napore kako bi obezbedio da se tačno tumače činjenice", dodajući da zauzima manje od 1,0 odsto globalnog maloprodajnog tržišta.
U okviru druge antimonopolske istrage Komisije, pod lupom će biti i to kako kompanija bira koji će prodavci nuditi proizvode preko Amazon Prajma, njenog premijum servisa koji radi na principu pretlate.
Biće istražen i mogući preferencijalni tretman „Amazonove" vlastite maloprodajne kompanije i onih koji koriste njegovu logistiku i usluge isporuke u odnosu na druge prodavce.
Takođe će biti razmotrena i „Amazonova" funkcija „baj boks", odnosno način izbora artikala koji se nalaze u toj kutiji, a koja kupcima nudi da jednim klikom dodaju proizvod u svoju korpu za kupovinu.
„Amazon" tvrdi da „kutija za kupovinu" sadrži ponudu za koju se procenjuje da će je kupci generalno preferirati, uzimajući u obzir stvari kao što su cene, brzina isporuke i premija.
Коментари