S peharom u njivu
Da li zbog relaksacije ili zbog profita, u poljoprivredu u Srbiji sve više ulažu i ljudi iz umetnosti i šou-biznisa, ali i uspešni sportisti po završetku profesionalne karijere. Stručnjaci kažu da oni, više od bilo koje privredne komore, mogu da doprinesu svetskom imidžu Srbije kao zemlje u kojoj se proizvodi zdrava hrana.
Na zidu dečka koji obećava ostale su zastave Partizana, Huventuda i Unikahe, a u vitrini klupski trofeji i reprezentativno srebro. Nije život samo košarka, rekao je pre dve godine Uroš Tripković, na oproštajnoj konferenciji za novinare.
Danas misli isto dok obilazi visokokvalitetne sadnice borovnice. Novac zarađen na parketu uložio je u najsavremeniji protivgradni sistem za navodnjavanje.
Proizvođač borovnica Uroš Tripković kaže da ne želi sad da uđe u neki posao koji će posle šest meseci da mu se smuči, da dosadi, pa da mora da izađe iz njega a uložio je pare.
"Hteo sam da nađem nešto što će da me ispunjava i šta će da mi bude praktično i posao a s druge strane i hobi. Nešto čime bih voleo da se bavim i mislim da sam to pronašao u borovnicama, a to ne bih pronašao u nekom butiku, kafiću", rekao je Tripković.
Kada imate na raspolaganju velika obrtna sredstva, objašnjavaju agronomi, proizvodnja hrane može da pruži i razonodu i dobru zaradu.
Jonel Subić iz Instituta za ekonomiku u poljoprivredu rekao je da znaju da mnoge poznate ličnosti u Srbiji već imaju svoje brendove kao što ima Zvonko Bogdan svoju vinariju.
"Vidimo da, i naš proslavljeni teniser Novak Đoković ulaže, imamo i slučaj košarkaša Miličića iz NBA, čak i Jarića imamo i poznate glumce koji se posvećuju nekoj proizvodnji na selu", naveo je Subić.
Mnogi su se za organsku hranu zainteresovali posle objave da je za sopstvene potrebe uzgaja i Madona. Ne postoji turneja princa Čarlsa na kojoj se ozbiljna pažnja ne posveti njegovoj proizvodnji hrane pod brendom Rojal-dač organik.
Zvučna imena srpskih sportista mogla bi da doprinesu onome na čemu godinama rade privredne komore, izgradnji imidža Srbije kao zemlje u kojoj se odgaja zdrava hrana.
Direktor "Reprezent komjunikejšna" Borislav Miljanović rekao je da su to jedina imena koja imamo u tom nekom svetskom džet setu i da oni mogu značajno da doprinesu, ali da nisu dovoljna samo imena, već da je potreban i kvalitet proizvoda.
"Potrebno je pakovanje proizvoda, potreban je i neki marketing vezati za to, ali suštinski oni su dosta dobri ajs brejkeri, oni koji mogu da povuku celu priču oko toga", naveo je Miljanović.
Ako u Srbiji nešto uspeva, onda su to šampioni i zdrava hrana. Iako su zvučna imena marketinški korisna, za bolji imidž Srbije na međunarodnoj tržnici hrane potrebna je pre svega sistemska strategija i to da država pomogne da se geografski zaštiti što više proizvoda.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 4
Pošalji komentarcestitam
Cestitam cenjenom sportisti na dobrom izboru kulture koju ce uzgajati, a cenjenog novinara molim da nas uputi o kom se precizno "najsavremenijem protivgradnom sistemu za navodnjavanje" radi?
Bravo
Hvala Bogu pa još ima normalnih i pametnih,koji neće da se zarobe u betonskoj džungli. Jedini način da se ostvari normalan život,mir i zdravlje jeste život sa prirodom. Kako za sebe tako i za svoje potomstvo. Bravo momčino,svaka ti čast.
@Stranci su to shvatili i otimaju parče po parče,
Imamo i mi bogate ljude, ali ne mogu oni baš sve kod nas pokupovati!!! Kupuju po CG, HR, UK, GR, Kipru...Nije u pitanju otimanje, već kupuju oni što imaju pare, a prodaju oni što niti imaju para niti znaju da koriste ono što imaju! Da li su nam stranci krivi što je u BG kugla sladoleda 150 din. dok se u Pirotu može kupiti za samo 10 din? Ne dolaze stranci kod nas zato što nas vole, već vide da mogu profitirati na našoj ne sposobnosti i lenjosti!
pametni ljudi...
shvatili su da se bliži vreme u kome ćemo biti gladni na sopstvenoj zemlji. Hrana i voda preuzimaju primat strateških stožera oko kojih će se krojiti politika. Kad bismo svi imali hrabrosti/sredstava/radne navike/stimulaciju ili bar odsustvo de-stimulacije od strane države, naša Srbija bi postala raj na zemlji. Stranci su to shvatili i otimaju parče po parče, tako da nam predstoji gladna budućnost jer se beton/telefoni/kompjuteri ne mogu jesti.