четвртак, 28.11.2024, 20:45 -> 20:46
Потенцијалне новине у такси превозу, који је пут до бољег искуства вожње
"Блутут" систем још једна је од потенцијалних новина у такси служби у Београду. Из Савеза удружења таксиста кажу да би уз тај систем могао да се прати рад таксиста. Они који се баве превозом грађана и туриста кажу да Београд не заостаје много у односу на Европски стандард вожње и да су највећи проблем "дивљи" таксисти.
За крај старе године - изгледа, нова правила за таксисте. Тако би требало да буде ако предлози такси удружења буду усвојени на наредној седници Скупштине града.
Од новина, највише пажње привлачи "блутут" систем.
"Повезани смо системом надзора, то ће да буде преко града путем јединствене апликације где ће они моћи да виде шта радимо и како радимо", каже председник Савеза удружења таксиста Србије Александар Бијелић.
Бијелић објшњава да поседују ограничен број возила, те хоће да виде колико возила заиста ради у току месеца и колико сати, како би знали да ли постоји реалан основ за повећањем број таксиста или не.
У Београду тренутно има око 6.400 таксиста, али свакодневно их ради око 4.500.
Блутут систем већ користе поједина удружења како би имала увид у рад таксиста, а требало би да и град има надзор, како би се смањио број нелегалних таксиста, кажу у Републичком удружењу.
"Пооштрити контролу"
Контролу треба пооштрити сагласни су анкетирани таксити код Вуковог споменика у Београду.
Таксиста Милан Завишић сматра да би искључиво појачан надзор инспекцијских органа на сузбијању дивљег такси превоза био делотворан.
"Не може овим послом да се бави ко како жели", изричит је Завишић.
Уколико нова правила буду усвојена, они који желе да буду таксисти мораће, уз положи испит из познавања града и енглеског језика, да прођу и пробни период од три месеца да би могли да добију лиценцу.
Александар Бијелић истиче да закон прописује да је потребно да таксиста има пет година радног искуства као возач, а не само поседовање возачке.
"Ми то хоћемо да подигнемо на још виши ниво, да га ми упућујемо у све и да он код нас врши неку врсту пробног рада", наводи председник Савеза удружења таксиста Србије.
Промене код таксиста
Такси превоз у Београду претрпео је неколико промена у претходној деценији – бела боја на возилима, нови прописи при преузимању путника на аеродрому, могућност одласка на ванредан технички преглед.
У великим европским градовима прописи су строжи, кажу у удружењу таксиста.
Постоје посебне лиценце, испити које полажу таксисти обухватају више области и такси возила морају да буду хибридна.
Такси превоз у Београду не заостаје много, уверавају они који се баве овим послом.
Таксисти истичу да су највећи проблем и даље су им они који нелегално раде јер имају таксиметар који није повезан са системом.