Čitaj mi!

U vozu bilo 900 tona amonijaka, komisije na licu mesta

U Pirotu je i dalje na snazi vanredna situacija zbog curenja amonijaka iz vagona koji je iskliznuo sa šina kod mesta Sopotski han. Načelnik Uprave za vatrogasne spasilačke jedinice Goran Nikolić kaže za RTS da se tokom dana očekuje normalizacija života u tom gradu. Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" objašnjava je ukupno bilo oko 900 tona amonijaka u vozu.

Goran Nikolić navodi da je noć bila "mnogo mirnija" nego prethodna, nakon što se u nedelju uveče prevrnuo vagon sa amonijakom u Pirotu, te da se tokom dana očekuje normalizacija života ljudi u tom gradu.

49461489
49461489 Гостовање Горана Николића и Ненада Станисављевића у Јутарњем програму РТС-а

"Za sada nema čestica amonijaka, što se tiče naseljenih mesta. Ima ih tamo gde još uvek ističe amonijak iz cisterne. U toku dana se očekuje da će i to isteći i da više neće biti opasnih čestica amonijaka", ističe Nikolić.

Prema njegovim rečima, izbegli smo katastrofu koja je mogla da se desi, kao i da je zbog brze reakcije pripadnika MUP-a izbegnut takav scenario.

"Ljudi koji su primljeni u bolnicama, udisali su amonijak. Na sreću, reč je o lakšim povredama", navodi Nikolić.

Dodao je i da je čovek koji je preminuo prevezen u svesnom stanju i da je bio srčani bolesnik, kao i da će obdukcija i istražni organi utvrditi od čega je preminuo.

Nikolić kaže i da se očekuje da amonijak iscuri, kao i da će njihovi ljudi dežurati dok se sve ne ukloni sa lica mesta.

Stanisavljević: Komisije su na mestu udesa

Nenad Stanisavljević iz "Infrastrukture železnice Srbije" objašnjava da svaka od cisterni ima oko 45 tona amonijaka, kao i da je bilo 20 cisterni, što je ukupno oko 900 tona amonijaka u čitavom vozu.

Prema njegovim rečima, njihove komisije su od juče na licu mesta, kada su mogle da pristupe tim cisternama, te da je u saradnji sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture napravljen dinamički plan dnevnih aktivnosti na otklanjanju posledica iskliznuća.

"Komisija će ispitati da li je sve ispoštovano u konkretnom slučaju. Propisi postoje i primena je obavezna, posebno kod transporta opasnih materija. U 'Infrastrukturi' postoje odeljenje za praćenje transporta opasnih materija", objašnjava Stanisavljević.

Dodaje i da je na deonici između Niša i Dimitrovgrada planirana sanacija, te da je zato brzina vozova na toj deonici bila ograničena.

utorak, 01. april 2025.
7° C

Komentari

Da, ali...
Kako preživeti prva tri dana katastrofe u Srbiji, i za šta nas priprema EU
Dvojnik mog oca
Verovatno svako od nas ima svog dvojnika sa kojim deli i sličnu DNK
Nemogućnost tusiranja
Ne tuširate se svakog dana – ne stidite se, to je zdravo
Cestitke za uspeh
Da li ste znali da se najbolje gramofonske ručice proizvode u Srbiji
Re: Eh...
Leskovačka sprža – proizvod sa zaštićenim geografskim poreklom