Promet nafte na pumpama pod lupom
U prvih osam meseci tržišni inspektori sa policijom i carinom značajno su smanjili šverc goriva u pograničnim mestima. U istom periodu, zbog sive ekonomije, Poreska uprava, od 194 kontrolisane pumpe, privremeno je zatvorila 83.
Inspektore Poreske uprave u kontroli pumpi prate i pokretne laboratorije Direkcije za mere i dragocene metale radi provere ispravnosti aparta za točenje goriva i fiskalnih kasa. A pumpe su najčešće zatvarali zbog neizdavanja fiskalnih računa, neprijavljenih radnika, nepotpune dokumentacije, manjka ili viška goriva i druge robe.
Nenad Krtolica iz Poreske uprave kaže da su kontrolom obuhvaćeni svi poreski obveznici, kako veliki lanci benzinskih stanica tako i privredna društva. "Dakle, kontrola je sveobuhvatna", naglasio je Krtolica.
Glasine da pojedini vlasnici posle nekoliko sati zapečaćene pumpe ponovo otvore, u Poreskoj upravi negiraju jer postoji, kažu, i dodatna provera.
"Inspektor terenske kontrole koji je izvršio kontrolu i utvrdio nepravilnosti, uradio pečaćenje objekta, obavezno obilazi objekat koji je zatvoren upravo iz razloga da proveri da li je došlo do povrede pečata", kaže Krtolica.
Kako ističe Krtolica, povreda pečeta predstavlja krivično delo.
Od 1.500 pumpi, od početka godine, tržišni inspektori takozvanim markiranjem kontrolisali su 1.350. Samo na tri benzinske stanice našli su nelegano gorivo, a na 125 bilo je, kažu, manjih odstupanja u kvalitetu.
"Bitno je da su subjekti shvatili da država to redovno kontroliše i mi sada imamo zaista mali broj negativnih uzoraka. Kao potvrdu svog rada imamo poslednji izveštaj Fiskalnog saveta, gde se jasno vidi povećanje naplate akcize", kaže Slaviša Petković iz Republičke tržišne inspekcije.
Srbija je gotovo potpuno primenila evropske direktive kontrole nafte i derivata. Vladin tim sa Česima, koji su najdalje otišli u toj oblasti, radi i na dodatnom podizanju standarda.
Dragoslava Stojiljković, profesorka Mašinskog fakulteta u Beogradu, kaže da je to najviše deo koji se odnosi na tumačenje rezultata odstupanja u kvalitetu i neki sistem sankcionisanja svih tih nepravilnosti.
"Ono što je interesantno jeste da postoji veliko interesovanje za naše iskustvo u markiranju jer je ono dalo prvi rezultat, a sada će monitoring dati dodatne rezultate", kaže Stojiljković.
Vozačima se savetuje da na pumpama uzmu fiskalni račun jer je tako najlakše utvrditi eventualne nepravilnosti u prometu goriva i njegovom kvalitetu.
Uputstvo
Komentari koji sadrže vređanje, nepristojan govor, neproverene optužbe, rasnu i nacionalnu mržnju kao i netoleranciju bilo kakve vrste neće biti objavljeni. Govor mržnje je zabranjen na ovom portalu. Komentari se moraju odnositi na temu članka. Prednost će imati komentari gramatički i pravopisno ispravno napisani. Komentare pisane velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i kraćenja komentara koji će biti objavljeni. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu webdesk@rts.rs. Polja obeležena zvezdicom obavezno popunite.
Broj komentara 2
Pošalji komentarnije baš
Kafane više-manje, ali kada se pomnoži broj u Srbiji ugostiteljskih objekata dođe se do solidne cifre PDV-a. Ali gorivo donosi više od svih trgovina zajedno. Tu se prometuje na veliko i nije čudo što su 90.-tih svi koji su mogli ušli u naftu. To su ogromne pare. Tajkune niko ne dira. Propušten je trenutak pre 10 - 15 godina a sada je kasno. Svi su više manje legalizovali poslove i sredili knjige.
Ne radi se to tako
U opstoj trci da dodje do para (pa da nam se posle hvali) drzava juri pare na pogresnom mestu. Treba da oporezujete tajkune i to tako kako se radi svuda po svetu. Nece se pare (nesto znacajno) uterati u budzet jurnjavom po kafanama za fiskalnim racunima i ovom naftom. Ili mozda nije nista drugo preostalo pa daj da se bar dize prasina.